dinsdag 22 juli 2014 dag 20

France's flag
Europe » France » Centre » Sainte-Maure-de-Touraine
July 28th 2014
Published: July 28th 2014

We worden vroeg wakker en pakken onze spullen in, al vertrekken we niet voor we een kopje oploskoffie op hebben. We lopen het dorp in, halen wat te eten en bezoeken het kerkje alvorens de ' Information de Tourisme' op te zoeken. Dicht, natuurlijk. We drinken een biertje op een terrasje er tegenover en eten een pizza. Plotseling komt er een jongen met een grote rugzak op aanfietsen, die stopt voor onze neus. Al gauw komen we erachter dat hij op weg is naar Portugal, om dezelfde redenen als wij naar Santiago. Hij heet Mitch en komt uit Antwerpen, en we blijven een uur of langer praten. Hij vertelt ons over een meisje die hij onderweg tegenkwam die ook op weg is naar Santiago, en het toeval wil dat ze evenlater aan komt gelopen. Na een vergelijking in route, spullen en doelen vervolgen wij ieder onze eigen weg. Het is al laat op de dag dus besluiten we niet verder te lopen dan Maille, waar we onze tenten direct naast de weg opzetten. Een vrouw stopt en na een hoop gebaren en gepuzzel om de willekeurige woorden die we opvangen aan elkaar te plakken wordt duidelijk dat ze ons naar een rustigere plek nabij het dorp wil brengen. Dankbaar stappen we in de auto en ze brengt ons naar een klein meertje net buiten het dorp. Helemaal tevreden bereidden we ons avondeten en vallen we vroeg in slaap. Ik word een paar uur later nog wakker, verzamel wat hooi en maak weer een comfortabel bed, alvorens zonder meoite weer in slaap te vallen.

Tot: 0.113s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0463s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb