Blogs from Alsace, France, Europe - page 39

Europe » France » Alsace » Strasbourg May 23rd 2007

Geo: 48.5829, 7.74375 GÜN 8 Günlerden Çarşamba Colmar'da dolaştıktan sonra . Bu akşamı Strasbourg ta geçirmeğe karar verdik. Hem biraz şehri gezeriz hem de burada çok ünlü bir peynir lokantası var. Ona gidip bir peynir gecesi yaparız diye düşündük. Strasbourg yakın, önce Şahbaz ( minibüsümüz ) ile bir şehir turu attık. Bir park yeri bulduktan sonra bir de yürüyerek bir şehir turu attık. Krutenau denilen yerde Ill nehir kıyısında yürüdük. Daha sonra lokantamızı bulduk. Dışarıda yer bulduğumuz için kısmetliyiz.. En baba peynir tabağını ısmarladık. 22 tür peynir taşıyan tabağı getiren garson yaklaşık 20 dakika peynirler hakkında bilgi verdi. Peynirleri tadamadan içimizi yedi... Hangisinin hangisinden sonra yeneceğine dair bizi uyandırdı. B... read more
Şarap yolu mu ?
Barımız
Notre Dame önü

Europe » France » Alsace May 22nd 2007

Geo: 48.5287, 7.59421 GÜN 7 Günlerden Salı Odile Dağı maceramızdan sonra yorulmuş olacağız ki geçici yuvamız Duppigheim e döndük. Önce küçücük kasaba içinde biraz dolandık. Kahvelerimizi içtik. Sonra Motelimize döndük Biraz dinlendik. Çok huzurlu bir ortam var,sessizliği yadırgıyoruz. Balkonumuza oturduk ve güzel bir sofra kurduk. Şaraplarımızı açtık. Güzel keyifler yaptık ve yattık uyuduk. Günün Videosu şöyle : http://tripwow.tripadvisor.com/tripwow/ta-00a2-15e0-d087?lb... read more
Duppigheim

Geo: 48.4377, 7.40427 GÜN 7 Günlerden Salı Sainte Odile dağı (Almanca Odilienberg) Gaulois dilinde Altitone ( yüksek dağ ) Bir Vosge dağı olup 764 m yüksekliktedir. Tepede bulunan manastırın adı da Sainte -Odile'dir. Burası aynı zamanda hristiyanlarca kutsal sayılan bir yer olduğundan ziyaretçi sayısı yüksektir. Bu gün Manastır'da küçük bir hotel de mevcuttur . Azize Odile in mezarını ziyaret etmek mümkündür. Alsace ın sahibi olan ailesinin fertleri de burada yatmaktadır. Azize Odile kör doğmuş bir kızdır babası Alsace ın sahibi ve dükü Adalric'tir. Babası tarafından reddedilen Odile, Bourgogne da bir manastır da büyüyen kızcağız vaftiz olduğu gün görmeğe başlar ( Adeta Türk filmi ))) Kardeşi Hugues kendisini ailesine götürür. Babası kızı evlendirmeğe kalkınca kız kaçar Dedim ya tam tü... read more
duvar freskleri
ovaya dogru
cesmesi

Europe » France » Alsace » Obernai May 22nd 2007

Geo: 48.4624, 7.48196 GÜN 7 günlerden Salı Barr dan ayrıldık ve Obernai denilen yere doğru seyrettik. Obernai bir orta çağ şehri olup Alsace bölgesine bağlıdır. Sainte Odile in beşiği sayılmaktadır. Bu kasabaya bağlı 10 ayrı yerleşim birimi var. Krautergersheim gibi( kapuska kasabası olarak adlandırılıyor) Obernai Strasbourg tan sonra ikinci en çok ziyaret edilen yer ünvanını taşımaktadır. Bunun nedeni ,bir taraftan dini bir merkez oluşu öte taraftan bozulmamış orta çağ evlerine sahip olmasıdır. Burası aynı zaman da Sainte Odile adındaki dinsel kişinin doğum yeridir. Odile ,Alsace ın sahibi olan Etichon-Adalric in kızıdır. Burası vakti zamanında Alsace düklerinin babalarının çiftliği imiş… Obernai adına ilk 1240 yılındaki kayıtlar... read more
obernai çeşmesi ( puit a six seaux)
liliput gibi
onsuz olmaz

Europe » France » Alsace » Barr May 22nd 2007

Geo: 48.4076, 7.44873 Gün 7 günlerden Salı Bu günkü programımızda Barr var ama bu bildiğiniz barlardan değil Aşağı Ren Bölgesinde bir kasaba. Eski ününü kaybetmiş fakat şaraplarının çok iyi olduğu söyleniyor. St Odile dağının yamacında yer alır. 100 yılık şarapçılık fuarı ile bölgenin en eski şarap merkezlerinden biridir. Bu ünlü şarap fuarı Ekim ayının ilk haftasında düzenlenmektedir. İlk Yazılı kaynaklar 788 yılına kadar uzanmaktadır . 1500 lü yıllarda kasaba Strasbourg ‘ a satılmış. 1592de Lorraine Katolikleri ile Strasbourg Protestanları arasında ciddi bir çıngar çıkmış... Sonuç: 70 ölü,belediye binası ve şatonun yakılması … Biz de de oluyor ama 500 yıl sonra … XIV Louis döneminde Barr lılar bir Fransız subayı öldürünce şehir yeniden yakılmaktan kurtu... read more
Barr meydani
yeri burasi
Barr da cafe

Europe » France » Alsace May 21st 2007

Geo: 48.5287, 7.59421 GÜN 6 Günlerden hala pazartesi Daha sonra tekrar kasabamıza ( aslında köyümüze ) ve motelimize döndük. Burası çok sakin bir yer. Sessizlik içinde güzel bir uyku çektik. Oh la la la c'est magnifique... Size günün videosunu sunuyorum. http://tripwow.tripadvisor.com/tripwow/ta-00a2-15b8-d0df?lb ... read more
tesisimiz
odamız

Europe » France » Alsace » Molsheim May 21st 2007

Geo: 48.5414, 7.48547 GÜN 6 Günlerden Pazartesi Akşama kadar biraz oyalandık ve akşam üstü.Şahbaz'a atlayıp ilk girdiğimiz kasaba olan Molsheim'a gittik. Biraz sağa sola baktık ve tam şehir meydanında.Metzig adlı hanın altında "Metzig" lokantasına daldık. Çok güzel ve çok özgün bir lokanta . Şaraplarımızı içtik ve yemeklerimizin keyfine vardık. Molsheim aynen Duppigheim gibi ,Alsace bölgesinde Bas-Rhin ( aşağı Ren ) de yer alan bir kasabadır. Paris'te Neuilly ne ise Strasbourg da Molsheim odur.Tamam mı ? Bana göre bu kasabanın önemi ,tarihi Bugatti arabalarının doğum yeri olmasıdır. Dalga geçmeyiniz diye Bugatti ile ilgili bilgi verelim. Bugatti, 1909 yılında yüksek performanslı otomobiller üretmek için Ettore Bugatti tarafından Fra... read more
Molsheim Amblemi
Chanonois
meydan

Europe » France » Alsace May 14th 2007

Non, sérieusement l'Inde a été une expérience incroyable que je ne regrette pas du tout, même si les Indiens ont testé ma patience plus d'une fois. Je n'ai pas décrit la dernière partie de notre voyage en Inde car je n'avais pas le temps et j'aimais mieux vous le décrire en personne. Bref, maintenant passons à l'Europe : Fantastique est le mot qui me vient à l'esprit et passer de la chaleur écrasante de l'Inde à la douce chaleur de la Suisse a été très bien accueilli par Isabelle et moi. Nous avons été reçu comme rois chez Marie-France l'amie d'enfance à Isabelle qui est infirmière à Lausanne. Le surlendemain, Lionel, le nouveau copain fort sympatique à Marie-France, est arrivée et nous avons quittés pour Val d'Isère. En arrivant dans les Alpes Françaises, nous avons ... read more
Tignes, Val d'isère, France
Tignes, Val d'Isère, France

Europe » France » Alsace May 14th 2007

Amsterdam WOW!!! Europe » France » Alsace By MightyMartMay 14th 2007url='/Videos/3246.html' onclick='dialog("/Videos/3246.html?popped=1","tbvideo",600,600);return false;'Amsterdam, Pays-Bas Le lendemain tout juste arrivée du ski nous quittions pour Amsterdam en avion à partir de Genève. Amsterdam est une ville assez petite et on a accès à la campagne en 15 minutes seulement ou 40 minutes à vélo. D'ailleurs le vendredi Julie et Alexis (couple d'amis Québécois à Marie-France vivant à Lausanne) sommes venus nous rejoindre et nous avons loué des vélos pour se rendre au village des moulins à vent : aussitôt qui faut déplacer un moulin à vent au Pays-Bas (construire u... read more
Amsterdam, Pays-Bas

Europe » France » Alsace » Strasbourg May 13th 2007

Yesterday we went to an American World War II cemetery in St. Avold, France, and Strasbourg! The cemetery was humbling, and going to Strasbourg was really exciting for me; it was my first time to France, and my father's family ancestry comes from the Alsace-Lorraine region (our ancestor came from there when it belonged to Germany). Strasbourg is almost directly on the French-German border. The 2,000 year old city belongs to modern day France, and French is predominantly spoken, but it's adjacent to the Rhine River, and Germany is literally on the other side. Because of the centuries of going back and forth, it's considered the bridge between France and Germany, and there's a lot of elements of both in the town. The city also has around 650,000 inhabitants. Driving across the border from Germany ... read more
10,489 Soldiers
Angie and I getting in on the info!
Strasbourg Building

Tot: 0.16s; Tpl: 0.007s; cc: 7; qc: 73; dbt: 0.0576s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb