Isla De Ometepe

OnderwegOnderwegOnderweg

Die rit hebben we evenveel muziek video's gezien als de hele reis samen! Op de bus én op de ferry .. ik heb nu de clipjes van al mijn (favoriete) salsa/bachata liedjes gezien (en sommigen zijn echt wel schraal!!)
Weeral nen dag van onderweg zijn, 's morgens vertrekken - in de late namiddag pas aankomen, verschillende keren overstappen, wachten wachten, uren op de bus (en deze keer ook boot) zitten ..

Om 10u de bus naar Rivas genomen, waar ze een coole 'echte' markt hebben btw. Een echte lokale grote rommelige markt met vanalles en nog wat, zo een beetje als in Guatemala. Daar dan taxi gedeeld met een amerikaanse om nog op tijd aan de ferry te geraken. Daar natuurlijk te vroeg en nog wat moeten wachten .. en dan uurke op ferry naar Isla Ometepe, haven Moyogalpa. Daar weer 2u moeten wachten om bus te hebben naar onze uiteindelijke bestemming op eiland. 1,5u op bus gezeten, onze eerste belgen ontmoet en dan rond 17u finally gearriveerd in Santo Domingo hostel Buena Vista. Op kaartje in mijn boek leek dat stukje eiland redelijk 'bewoond', maar het laatste kwartier heeft die bus op dirt road gereden en zijn we bijna niks gepasseerd. In het stoffige wegske van het hotel waren een paar ander hotels en 1 of 2 stoffige dingen om te eten. That's it! We waren nogmaals eens op het einde van de wereld gearriveerd. Geen gsm ontvangst en (offcourse) geen internet.

We hadden in de haven gehoord dat we vrijdagnacht een nachtferry naar Granada konden nemen, en dat idee stond ons wel aan. Dan gewoon een bus naar haven iets verder nemen en daar wat wachten .. Tot we dus in Santo Domingo arriveerden :s. Dat plan was vlug van de baan. Zo snel mogelijk weg hier! En via de weg dat we gekomen waren, daar zouden we al tijd genoeg mee verliezen.

Gingen dus maar 2 nachten blijven. Dag tussen die 2 nachten hebben we opgevuld met -weeral- niks doen: lezen, zwemmen, in't (veel te straf) zonneke zitten, zwemmen, lezen lezen en lezen (boek is bijna uit!). 'zwemmen' in water waar je 30m diep moest gaan om tot uw middel in het water te staan (en ik had toen net gelezen dat er ooit haaien-dat-graag-mensen-lusten in dat meer gezeten hebben :s)

Het plan om de vulkaan te beklimmen, te gaan fietsen, maar een laguna te gaan, wat rond te lopen .. nope, geen zin in (ikke toch ni).

Isla Ometepe is een eilandje met 2 vulkanen op, waarvan eentje nog actief. De klim naar de grootste duurt 12u, de kleinere 4 (of was het nu 8). De stranden zijn zwart .. en het water hot! (maar dat is gewoon van de zon en niet van de vulkaan 😉
En er is wind, véééél wind, véééééééééééél wind!

Seppie verbrandSeppie verbrand
Seppie verbrand

This time it's not me!
DinerDiner
Diner

lekkere vis!!
DinerDiner
Diner

maar eigenljk gewoon om te laten zien hoe bruin ik al zie ;)

Tot: 0.145s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 61; dbt: 0.087s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb