Nicaragua and playa!!

Niemandsland!Niemandsland!Niemandsland!

Crossing the border
(by Seppe)

5/4
Ok, de grensovergang moest er van komen (Costa Rica begon een beetje duur te worden, dus op naar goedkopere oorden! Nicaragua), dus vroeg opgestaan (5u) om de eerste bus richting Nicaragua te nemen. Na half ingepakt te zijn besloten we toch al maar naar het buskantoor te gaan om als eerste een ticketje te bemachtigen...hadden we gehoopt toch... er stond al een lange rij mensen te wachten!! Dus de dag begon met wachten... Na het bemachtigen van ons ticket al spurtend terug naar onze "luxesuite" (marginaal kot) om onze zakken verder in te pakken en terug richting bus te lopen. Bus juist gehaald...propvol, uur (of langer) moeten rechtstaan, ons ergens in middle van nowhere laten afzetten (Chomez), lekker broodje gegeten waardoor aansluiting net gemist. Weer lang moeten wachten op volgende, verder gebust naar de grensovergang.
De grensovergang viel wel mee, wel weer lang moeten aanschuiven in de hitte, eerst langs Costa Rica kant, dan langs Nicaragua kant. Toen we 'legaal' waren (stempels hadden) taxi genomen naar San Juan.

Eens aangekomen in San Juan hadden we snel een hostelletje te pakken...gezellig kleurrijk en een heel vriendelijke madam (ons Martha). Saarke was uitgeteld en viel ter plekke in
YepYepYep

Blijkbaar hebben ze ook windmolens hier (wel de enige dat ik al gezien heb)
slaap in de hangmat (met de nodige atributen: kusseke, deken, gazet, fles water, en waarschijnlijk nog vanalle dingens waar ik geen weet van heb) Het was dan ook een zware dag geweest van veel zitten, zweten en wachten dus het was haar vergeven. Ik besloot een tochtje te maken over het strand. De straten hier in het kustdorpje zijn vrolijk gekleurd. Elk huis heeft een andere kleur en de mensen zijn erg vriendelijk, echt een opkikkertje. De strandwandeling was ook zalig... lekker briesje en prachtige zonsondergang terwijl de pelikanen vissen uit de zee aant pikken waren.
Eens teruggekomen in Martha ontwaakte Saar en besloten we pizza te gaan eten, de lekkerste van het dorp naarschijnt, en ik geloof het! hmmm
Onze eerste nacht in Nicaragua was aangebroken.

6/4
In de voormiddag gingen we eerst wat huiswerk maken: Park Corcovado boeken. lang zwoegen en zoeken maar we komen dichter en dichter bij. In de namiddag vonden we dat we wel een luilekker dagje verdiend hadden dus besloten we een stranddagje in te lassen. Playa Marsella, na 30 minuten met een kei cool buske (vol lekkere surfboys) rijden kwamen we aan het paradijs nr 3. Prachtig strand, en koele golven! echt, Hengelhoef is er niets tegen! We zaten toch ettelijke uren vast daar dus om ons bezig te houden gingen van tijd tot tijd stoeien met de golven, boeken lezen, schelpjes zoeken, handstand oefenen en pringels eten. Resultaat; mijne (Seppe's) rug kei hard verbrand! allee toch het stuk waar ik ni aankon om in te smeren, redelijk stom zicht.
Tijdens de busrit heeft Saar apen in de bomen zien zwieren (Seppe zat aan de verkeerde kant van de bus) en als avondeten stond er een halve kip op het menu! yummie.
Ondertussen hadden we die avond positief antwoord gekregen van ons huiswerk in de voormiddag dus heeft Saar Corcovade volledig vastgelegd! Iets om naar uit te kijken!

Playa timePlaya time
Playa time

(wat een luxe om ne kodak te hebben dat in/onder het water kan trekken! -de seppe-)

Tot: 0.047s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.027s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb