Nynke & Steven

MINS
SECS

I'm going Down Under!

Op de rand van een Mega avontuur.

Vanaf oktober gaan we (Steven Thuis 24 en Nynke van der Veen 22) onze eerste reis maken. 7 oktober 2015 pakken we het vliegtuig van Amsterdam naar Brisbane. Vanaf hier zullen we 4 maanden door het zuidoosten van Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan en Thailand reizen. We dromen ervan de hele wereld over te reizen en deze eerste trip is een grote stap in het waar maken van deze droom. Op deze blog zullen wij jullie alles vertellen over onze ervaringen onderweg. Na de reis komt er een travel guide, waarbij toekomstige reizigers van onze ervaringen kunnen leren.

Onze droom om te reizen is vijf jaar geleden ontstaan. We waren toen nog maar net samen en waren beide begonnen aan onze studies. Toch eerst maar even dat papiertje halen... Nu dat gelukt is, wordt het weer tijd om aan onze dromen te werken. De laatste maanden hebben we flink wat geld gespaard om de eerste reis mogelijk te maken. Na deze eerste trip hopen we de rest van de wereld te gaan zien. We zijn nog steeds op zoek naar manieren hoe we werken en reizen kunnen combineren. Ik ben een bouwkundig constructeur / parametrisch 3D ontwerper waarbij ik aan het kijken ben hoe dit gecombineerd kan worden met programmeren. Nynke heeft Toerisme Management gestudeerd en werkt momenteel als medewerker bestandsbeheer bij een belastingdeurwaarder kantoor. Het werk wat wij momenteel doen zou overal gedaan kunnen worden, zolang er maar stroom en internet is. Nu de faciliteiten verbeteren, wordt het steeds toegankelijker om als een digital nomad te leven. Een digital nomad heeft een minimalistisch leven. Het enige wat hij nodig heeft is een backpack gevuld met kleren en een laptop. Voor ons klinkt dit als de ultieme vrijheid, echter zijn er nog veel dingen die uitgezocht moeten worden om dit te kunnen waarmaken. De komende jaren zullen we meer te weten komen of dit digital nomad gebeuren echt iets voor ons is. We houden jullie op de hoogte van deze zoektocht. Maar laat ons jullie eerst inspireren met de verhalen over onze eerste reis Down Under!

We hopen dat jullie het leuk vinden en we zien jullie onderweg, of op het web!

On the edge of a massive adventure.

We (Steven Thuis 24 and Nynke van der Veen 22) are going to make our first trip next October. The first flight will take us from Amsterdam to Brisbane (Australia) on the 7th of October 2015. This will start a 4 month experience through the South East of Australia, New Zealand, Taiwain and Thailand. Our dream is to travel the whole world and this first journey is a big step in making our dream come true. In this travel blog we will tell you everything we'll experience on our way. After each trip we are going to make a travel guide in order for future travellers to learn from our experiences.

We have been dreaming of travelling for 5 years now. We decided to finish our bachelors first. So since we succeeded, it is time to make those dreams come true. We saved some money in order to make our first trip possible. After this first trip we hope to travel the rest of the world. We are still looking for ways to work and travel at the same time. I am a structural engineer / parametric 3D designer and I am trying to combine these with programming. Nynke has studied Tourism Management and is currently working as a data entry operator at a collection agency. Our current jobs can be done anywhere really, as long as there is electricity and internet. So with the facilities becoming better and better, there are possibilities that will provide chances of becoming a digital nomad. A digital nomad lives in a minimalistic way. The only thing he needs is a bag pack filled with essential work stuff, such as a laptop and a camera. For us this sounds like the ultimate freedom, but there are still many things we'll have to work out. The next few years will tell us if we are cut for the job of becoming a digital nomad. We'll keep you in touch with the progress on discovering all of this. But first let us inspire you with the stories of our first trip Down Under!

We hope you like it! And we'll see you on the road, or on the web!

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland January 26th 2016

Morgen is het zo ver. Onze terugreis gaat dan beginnen. We nemen er wel wat meer tijd voor dan de heenreis. We zullen eerst een stop maken in Taipei de hoofdstad van Taiwan. Hier verblijven we een week om daarna door te vliegen naar Bangkok. We zien vooral uit naar de streetfood die daar is. In één van mijn eerdere posts schreef ik dat er ons nog veel moois stond te wachten als ze zeggen dat de natuur van Nieuw Zeeland mooier is als die van Australië. Australië had ons dan ook verrast in dat opzicht. Maar. . het is waar! Nieuw Zeeland heeft nog wel wat meer tebieden. We hebben 5 van de 9 great tracks gedeeltelijk of geheel bewandeld. Over bergen en dalen, langs meren en stranden. Met goed en met slecht weer. Het ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Motueka December 17th 2015

We hebben Australië achter ons gelaten en zijn nu al anderhalve week in Nieuw Zeeland. Nog ff snel een update van wat er in Australië nog is gebeurd. Na de bosbranden waren we in Adelaide aangekomen. Hier hebben we onze camper ingeleverd en zijn we overgestapt naar een hotel. Wat een luxe! Op zich stelde de kamer niets voor maar na 6 weken in een camper te hebben gezeten voelt een echt bed en een eigen badkamer als een paleis. Van Adelaide zijn we met de trein (Indian Passific) naar Sydney gegaan. We waren naar het verkeerde station gegaan waardoor we nog bijna de trein miste. Maar een held van een taxichauffeur heeft ons met de nodige stuurmanskunsten nog optijd op het juiste station weten te krijgen. In Sydney hebben we 5 dagen gespendeerd. Wat een ... read more

Oceania » Australia » South Australia » Greenock November 25th 2015

Nog maar weer eens een bevestiging dat we echt in Australië zijn. Vandaag moesten we op de vlucht voor een enorme bushfire ten noorden van Adelaide. De camping in Greenock waar we eigenlijk vannacht zouden blijven is nu al geraakt door de vlammen. We zijn naar Adelaide afgezakt waar het gelukkig veilig is aangezien de wind de andere kant op staat. Ben blij dat we daar weg zijn want de lucht werd zwarter en zwarter. Er zijn vele huizen afgebrand en tot nu toe alleen nog een aantal gewonden. We waren vandaag op een wijntour in de Barossa valley. Na al die wijn die we geproeft hebben zijn we er van overtuigd dat we de Australische wijn lekkerder vinden dan de Franse wijn. Zo'n wijntour is een geweldige manier om een wijnstreek te verkennen aangezien je ... read more

Oceania » Australia » Victoria » Port Campbell November 11th 2015

Daar is ie weer! A brand new blog van ThuisAroundTheWorld. We zijn indertussen in het zuiden van Australië beland en hebben meer dan 4000 km gereden. Ons campertje houdt het nog goed. Sinds de vorige blog zijn we via Canberra door de snowy mountains naar de zuidkust afgezakt. In Canberra hebben we wat culturele dingetjes meegepakt. Vooral het war memorial museum was zeer indrukwekkend, nu er extra aandacht wordt besteed aan de eerste wereld oorlog aangezien het 100 jaar geleden is. In de snowy mountains hebben we Mt. Kosciuszko beklommen waar sommige van jullie wellicht de foto van hebben gezien op Facebook. Na deze beklimming hebben we een helse tocht van 150 km over onverharde wegen dwars door de bergen doorstaan. Hierbij kwam nog een extra verrassing dat onze tank bijna leeg was. Maar, we hebben ... read more

Oceania » Australia » New South Wales » Batemans Bay October 24th 2015

Dat was ff stressen... maar eerst het verhaal vooraf. We hebben er al 2000 km op zitten en zijn bij onze laatste oostkust plaats beland. Het was een geweldige tocht met veel strand gecombineerd met vele nationale parken iets verder land inwaarts. We hebben een walvissencruise gedaan bij Nelson Bay. De eerste keer dat we gingen was de zee zeer onstuimig en Nynke werd flink zeeziek. We hebben die dag maar één staart van een walvis gezien en dus zei de kapitein van het schip dat we een keer terug mochten komen om het nog eens te proberen. We kregen alvast wat pillen tegen zeeziekte mee zodat we ze wat eerder in konden nemen. Maar eerst zijn we de hunter valley ingegaan waar we een geweldige wijntour hebben gedaan. Je moet je echt inhouden om niet ... read more

Oceania » Australia » New South Wales » Lennox Head October 14th 2015

We hebben Brisbane verlaten.. Na flink wat sjauwen met onze backpacks kwamen we aan bij het verhuurbedrijf waar we onze camper konden ophalen. We hebben een upgrade gekregen waardoor we nu in een big ass camper rond rijden:) hij is van alle luxe voorzien en rijd heerlijk. Het is een automaat dus schakelen is een zorg minder. Het links rijden was zenuwslopend op het begin maar nu gaat het prima. De eerste dag zijn we via de botanic gardens van Brisbane naar de eerste camping gegaan. Dit was midden in de bush bush dus flink wat kronkelweggetjes met als eindbestemming Mt. Nimmel lodge. De eigenaar zei dat we wel de volgende dag voor 8 uur weg moesten zijn aangezien er dan 200 man bij de camping zouden aankomen. Zij gingen de kakoda memorial trialrun doen ter ... read more
IMG-20151013-WA0004.

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane October 10th 2015

Zo... we zijn er hoor! Na een aantal lange vluchten en flink wat uren wachten tijdens transfers zijn we dan eindelijk in Australië. Van Amsterdam zijn we via Bangkok en Taipei naar Brisbane gevlogen. Programma's als border security hadden ons panisch gemaakt over de duane van Australië maar het viel allemaal reuze mee. We werden wel even besnuffelt door een drugshond maar dat was het dan ook. Vanaf het vliegveld hebben we de trein gepakt naar Brisbane centraal. We kwamen erachter dat ons hostel direct naast het centraal station lag. Dus dat is super chill!! Het hostel is een mooi oud gebouw wat vanaf het begin van de kolonie al een hotel was waar alles gebeurde wat god verbood. Dus wat dat betreft is er weinig veranderd:p Er is een coole bar waar alle backpackers tot ... read more

Tot: 0.077s; Tpl: 0.006s; cc: 17; qc: 70; dbt: 0.0384s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb