Bushfires!

Oceania » Australia » South Australia » Greenock
November 25th 2015
Published: November 25th 2015

Nog maar weer eens een bevestiging dat we echt in Australië zijn. Vandaag moesten we op de vlucht voor een enorme bushfire ten noorden van Adelaide. De camping in Greenock waar we eigenlijk vannacht zouden blijven is nu al geraakt door de vlammen. We zijn naar Adelaide afgezakt waar het gelukkig veilig is aangezien de wind de andere kant op staat. Ben blij dat we daar weg zijn want de lucht werd zwarter en zwarter. Er zijn vele huizen afgebrand en tot nu toe alleen nog een aantal gewonden. We waren vandaag op een wijntour in de Barossa valley. Na al die wijn die we geproeft hebben zijn we er van overtuigd dat we de Australische wijn lekkerder vinden dan de Franse wijn. Zo'n wijntour is een geweldige manier om een wijnstreek te verkennen aangezien je dan kan blijven proeven😊 Het vuur betekende dat ik toch moest gaan rijden... Dus snel wat liters water drinken en gaan! Het ging gelukkig allemaal goed en zijn nu in veilige havens. Vanochtend zouden we om 10.30 opgepikt worden door onze chauffeur. Om 11.00 was hij er nog niet en dus belde ik hem maar even op. Nu bleek het dat wij de klok nog op Victoria tijd hadden en aangezien we nu in South Australia zijn het een half uur eerder was... We waren op dat moment al 5 dagen in South Australië zonder het door te hebben. Het zelfde overkwam ons toen we van Queensland naar New South Wales gingen waar ook een uur tijdsverschil in zit. Dat duurde toen gelukkig maar een dag voordat we het door hadden.

Morgen moeten we de camper inleveren en verblijven we nog een aantal dagen in een hostel in Adelaide. Op 1 december pakken we de trein naar Sydney waar we op 7 december het vliegtuig pakken naar Nieuw Zeeland. De reis met de camper is geweldig geweest😊 We hebben 6500 km afgelegd in 60 dagen waarin we veel van Australië hebben kunnen zien. Het heeft ons vooral verrast! Van te voren hadden we gedacht dat het australische landschap vooral zo zou zijn als op de foto's. Uitgestrekte landschappen met veel rode zanderige vlaktes. Op een enkele keer na is het alles behalve dat geweest. Van zand en zee naar regenwouden en gebergtes met op een gegeven moment zelfs sneeuw! Als het waar is wat ze zeggen dat het Nieuw Zeelandse landschap mooier is dan het Australische, staat er ons nog heel wat te wachten😊 Er zijn daar in iedergeval minder dodelijke dieren en minder bushfires. Vanaf nu hopen we daar zo ver mogelijk vandaan te kunnen blijven..

ThuisAroundTheWorld

Tot: 0.104s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 52; dbt: 0.073s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb