Page 3 of JohnandFrank Travel Blog Posts

Asia » China » Yunnan » Lijiang September 25th 2007

Vanuit Dali zijn we op maandag 24 september doorgereisd naar Lijiang. Deze route volgt de oude weg langs vele dorpen, welke zeer afwisselend is en kleurrijk met mooie vergezichten. Op ons verzoek zijn we even gestopt bij de markt in Shaping. We hadden mazzel want die markt is alleen op maandag en het was maandag. Naar deze reuzachtige markt komen van heinde en verre allerlei bergstammen om hun goederen te verkopen. De markt was een ongekend schouwspel van vele kleuren. En echt alles werd er verkocht: potten en pannen, vlees, kippen, vis in teiltjes, prachtige groente en fruit, koekjes, taarten, vuurwerk en natuurlijk souveniers voor de toeristen, die er op het vroege tijdstip nog nauwelijks waren. Na een uurtje rondstruinen zijn we weer verder gereden. Even verderop kwamen we langs een dorp dat zich heeft toegelegd ... read more
Bai vrouw
Vrouw van een (ons) onbekende stam
Shi Boa Shan klooster

Asia » China » Yunnan » Dali September 23rd 2007

Vandaag hebben we het wat rustiger aan gedaan. De harde schijf zit vol met indrukken en het eerste schijfje van de camera ook. Geen cultuur maar natuur: we zijn met de kabelbaan het Cang Shan gebergte ingegaan. Het gebergte varieert van 2100 - 4100 m. Kloven, kliffen, rotsen, bomen en watervallen, meer hebben we vandaag bijna niet gezien. De route was heerlijk rustig, nauwelijks toeristen. 11 km noordwaarts gewandeld. Daar kwamen we aan bij de Zhonghe tempel. Weinig indrukwekkend. Met de stoeltjeslift weer naar beneden. Op de parkeerplaats stond net een tuk tuk klaar die ons naar de stad heeft terug gebracht. Het is nu 15:30 uur. De rest van de dag gaan we een beetje relaxen met een kopje thee en een boek. Morgen gaan we met een auto over de oude weg door naar ... read more
Waterval in de Qingbu stroom
Beschilderd houtsnijwerk bij de Zhonghe tempel
Tuk tuk

Asia » China » Beijing September 22nd 2007

Sorry dat het zo lang heeft geduurd maar we hadden een overijverige gids in Xian en gisteren werden we geteisterd door een computerstoring. Daarom nu een extra lange aflevering. Op 19 september vertrokken wij richting Xian. Het was lekker warm. Het zonnetje scheen. 's Ochtends hadden we nog tijd om de Lamatempel te bezoeken. Dit is de mooiste Boeddhistische tempel van Beijing. De Lamatempel is een van de rijkst gedecoreerde tempels. In elk gebouw, en er staan er wel 20 staan Boeddha beelden. De een nog mooier dan de andere. Fotograferen is niet toegestaan. De grootste is de 17 meter hoge Boeddha gemaakt uit 1 stuk sandelhout. Dit pronkstuk staat in het laatste en tevens hoogste gebouw. Om in stijl te blijven hebben we de gekochte wierook opgestookt. We zijn teruggelopen waarbij we nog op een ... read more
Markt
Olympisch stadion
Xian, de zuidpoort bij nacht

Asia » China » Beijing September 18th 2007

Vandaag zijn we naar de Chinese Muur geweest. Een imponerend bouwwerk van oorspronkelijk meer dan 5000 km lang. De bouw is gestart in 200 vC tijdens de Qin dynastie. Enkele 100 duizenden arbeiders, meestal politieke gevangenen, waren nodig om het werk te voltooien. De muur is gebouwd op de Chinees-Mongolesche grens om de strijdlustige Mongolen buiten te houden. Na 2,5 uur rijden (wat een gedoe om de stad uit te komen) kwamen wij aan bij JinShanling. Hier konden we de muur op. Nadat we een kaartje hadden gekocht en een banaan voor onderweg moesten we de gidsen van ons af slaan. Ni hao, whele ale you flom? is de standaard zin om contact te leggen. Het is ons gelukt om ze kwijt te raken. Dom want we zijn wel de verkeerde kant opgelopen. Een prachtig stuk ... read more
Peking eend trancheren
De muur (2)
De muur (3)

Asia » China » Beijing September 17th 2007

Gisteren, 16 september vertrokken wij met een KLM vlucht, met elk slechts 9 kg bagage, naar Beijing (Peking). Nog nooit zo snel ingechecked in 3 minuten waren we binnen. Na een voorspoedig vlucht kwamen we vanmorgen 08:30 aan; zo leuk als je aan de andere kant van de wereld je eigen naam op een bordje ziet staan. Met Ana, onze host werden wij in een geblindeerde auto in een ruim half uur naar het hotel gebracht. Helaas was de kamer nog niet klaar. Dus zijn we de stad in gegaan. Op weg naar het centrum van de stad liepen we op met een studentje door chique straten met nog chiqere winkels, Burberry, Versace etc. Het studentje studeert Spaans om volgend jaar met zijn Chinees, Engels en Spaans een goede baan te vinden. Hij heeft ons begeleid ... read more
Steegje in de Hutong
Slager
Thee-ceremonie

Europe » Netherlands » Province of Utrecht » Eemnes September 8th 2007

Hallo vrienden, Zondag 16 september zullen wij vertrekken naar China. Om ons te kunnen volgen hebben we dit weblog aangelegd. Via internetcafe's zullen wij onze ervaring delen. We hopen dat we er voldoende kunnen vinden. Onze reis gaat eerst naar Beijing, door naar Xian, daarna naar de provincies Yunnan, Guizhou en Guangxi. Shanghai is onze eindbestemming maar dat duurt gelukkig nog even. Op de kaartjes kun je het alvast bekijken. Ben je wel/niet geinteresseerd dan kun je je eenvoudig aan/afmelden. Tot snel. Groet, John en Frank... read more
Yunnan, Guizhou en Guangxi
Yunnan
Guizhou

Tot: 0.168s; Tpl: 0.005s; cc: 9; qc: 43; dbt: 0.1377s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb