Hoi An

Asia » Vietnam » South Central Coast » Quảng Nam » Hoi An
January 21st 2012
Published: January 23rd 2012

Lørdag 21. januar 2012

Vi har i dag vært på sykkeltur. Vi fikk lånt sykler på hotellet. Ikke verdens beste sykler men de hadde to hjul og delvis bremser. Vi syklet over noen bruer, forbi en del rismarker, noen småbyer og lange sletter. Etter hvert kom vi til sjøen. Når vi kjørte mot stranda møtte vi på en sint og bestemt herre i en slags vaktbod. Han blåste i fløyta, slo med bataljongen i veggen på boden og beordret oss til å parkere syklene hos han da det ikke var lov med sykler på stranda. Dette hadde vi hørt om på forhånd og aktet ikke betale han en eneste dong for å passe på syklene våre. Vi syklet rett forbi og han blåste og slo for harde livet i vaktbodveggen .. Han var mildt sagt en skikkelig hissigpropp som skulle tjene seg noen slanter på dumme turister.

Etter at vi hadde syklet lang og lenge og kjørt oss bort x antall ganger fant vi veien tilbake til hotellet. Det ble en tur på flere mil. Må bare få med at øya er dønn flat så det er ikke så slitsomt å sykle.

Middagen inntok vi på byens dyreste restaurant, det svarte ikke helt til forventningene – og spesielt når det fløy to svære rotter rett forbi beina våre. Men forklaringen til servitøren var at de sikkert bare skulle ned til elva! Jada det gjør jo saken mye bedre. Rotter er ekkelt!!!

Tot: 0.159s; Tpl: 0.014s; cc: 8; qc: 56; dbt: 0.0986s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb