Sløsing, tur på byen og slappe dager

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Chanthaburi
February 14th 2013
Published: February 14th 2013

I dag har vært en stille dag. Sov lenge og hadde en bedre frokost. På ettermiddagen var vi på en båttur under River Kwai, besøkte et krigsmuseum, så på en stygg fet budda og ikke mist besøkte en kirkegård/minnesplass for de som døde her under 2. verdenskrigen. Ikke en helt topp tur – men greit nok.

Etter noen timer på hotellet med litt jobbing var vi klare for byen.
Vi er som sagt i Kanchanaburi som er en liten uskyldig by.. trudde vi. Det er faktisk utrulig mange barer med kjøpedamer leses horer) her. Kundene i baren var for det meste halvfete europeiske menn.. Ja –ja hver sine lyster.

Vi inntok middagen på en lokal restaurant. Maten var bra men de hadde enkelte utfordringer. Jeg hadde bestilt en lime shake og de hadde gjort en ”liten” feil under produksjonen.. sukker var blitt byttet ut med salt. Fikk sendt denne ut på kjøkkenet igjen og fikk etter en god stund en ny .. nå med sukker.
Hovedretten min fikk jeg forholdsvisk kjapt, deretter kom forretten til Michael og hans hovedrett. Etter at han hadde spist opp dette og var klare til å betale kom forretten min. Men vi ble mette og maten smakte bra.

For å spare litt på reisebudsjettet tok vi en motorsykkel tuk-tuk tilbake til hotellet. Sjåføren hadde bare en utfordring.. han holdt på å kjøre tom for bensin.. hotellet ligger litt utenfor all farvei så det er ikke bare-bare. Men her selger de bensin på de utruligste steder og han fikk kjøpt 1,5 liter på et lokalt ”gatekjøkken”. Her selges bensin på 1,5 liters brusflasker.

Når vi kom frem ville han ha mer betalt en avtalt – han hadde jo tross alt kjøpe bensin. Han fikk 20 BATH (NOK 3,50) ekstra .

Se for dere følgende: Det kommer kjørende to Norske turister inn på et 5 stjernes hotell i en en rusten motorsykkel tuk-tuk .. Vakta kunne jo ikke annet enn å slippe doningen inn gjennom bommen.. det var trossalt noen av hotellets gjester som satt bak i ”kassa”.
Vi sparte hele NOK 22,- på å velge denne formen for taxi.

Glemte en ting - vi har avlagt hotellets SPA et besøk i dag!

Tot: 0.055s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 30; dbt: 0.023s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb