Singapore


Advertisement
Singapore's flag
Asia » Singapore
June 16th 2014
Published: June 16th 2014
Edit Blog Post

Dinsdag 10 Juni tem Maandag 16 Juni 2014



Ik ben blij dat de vlucht voorbij is als we in Singapore aankomen. Het afhalen van de bagage en de immigratie gaat redelijk snel en voor ik het besef sta ik aant de uitgang. Bij de balie van het luchthaven vervoer reserveer ik een taxi die er al redelijk snel is. Het is eigenaardig genoeg aan het regen ondanks de warmte. Ik maak een praatje met de taxichauffeur, het is net spitsuur dus er is veel verkeer. Aangekomen op het adres slagen we er niet in om de hostel direct te vinden. We bellen even de eigenaar op en die komt ons tegemoet, het is Jong. Wat later ontmoe ik ook SK, de mede-eigenaar. Ik word hartelijk ontvangen. SK heeft ook een lange fietsreis gedaan dus kent het wereldje maar al te goed. SK neemt me mee naar de plaatstelijk foodcourt oftwel een plek met een verzameling aan eetkraampjes. Na een kleine snack bekom ik wat. De warmte hier is overweldigend en het duur niet lang of ik helemaal plak van het zweet en dat zonder enige zware inspanning. Ondanks het al laat is volgens men NZ-tijd ben ik nog niet echt moe.



De dag erna neemt SK me mee naar de stad. We lunchen eerst nog met een paar andere mensen, een soort varkenribbensoep. Het is stevig gepepered, voor mij wat al teveel. Hierna gaan we naar een vriend van hem met een fietsenmaker die men wiel kunnen ombouwen naar de nieuwe naaf. Zij kijken ook verrast naar wat er gebeurd is. De volgende stop is een boekenwinkel voor wat kaarten van Maleysië en Thialand. Hierna keert SK terug naar de hostel en zegt me nog waar ik een muggennet kan kopen voor over men bed. Je weet maar nooit. De laatste stop is een fietsenwinkel aan de andere kant van de stad waar ik reserveonderdelen koop, degene die in het verloren pakje van NZ zaten. Terug in de hostel moet ik van kamer veranderen door een andere boeking. Ik lig nu samen met een Deen op de kamer die samen met zen vriendin door ZO-Azië reist. Ik onmoet ook nog een Engelsprekend koppel aan wie ik men NZ-stekker door verkoop. Het is hier weer een ander stopcontact.



Vandaag speel ik toerist. Ik neem de bus naar Chinatown om daar door de nauwe straatjes te gaan. Er zijn vele kleine winkeltjes. Ik zie een Sik-temple en vervolgens bezoek ik een Chineese tempel vol met Budha-standbeelden. Er klinkt ook gezang. Voor een Westerling is dit zeker een interessante ervaring. Ik heb luch in Chinatown, Chicken Rice zoals me was aanbevolen. Een simpele lekkere schotel. Ik moest wel even aanschuiven maar dat lijkt de gewoonte hier te zijn. Mensen maken er geen probleem van om aan te schuiven voor lekker eten. Ik ga vervolgens naar het Asian Civilisation Museum dat ik maar kort bezoek omdat ik men wiel moet gaan ophalen. Ik loop wat verloren in de metro maar geraak toch bij men wiel. Tevreden keer ik terug naar de hostel. Ik ben blij om thuis te zijn want de hitte is best vermoeiend.



Vandaag keer ik terug naar het museum maar ik ben nog te vroeg voor de gids dus loop ik wat langs het water en het impressionante hotel daar. Al de eetstalletjes zitten propvol dus ik haal maar wat MacDo. Ondertussen is het tijd voor de gids die Amerikaans is. Hmmm, een beetje raar om door een Amerikaanse gegidst te worden maar ze weet wel over wat ze praat. Daarna loop ik nog alleen door het museum en zie heel wat verbazende dingen over de verschillende culturen hier in de regio. Singapore is een mix van Brits, Moslims, Indiërs, Maleysiërs en nog veel meer. Na het museum ga ik naar Little India om daar door de nauwe straatjes te gaan. Ik ontmoet er een Amerikaan uit de hostel, kleine wereld. Hij heeft net wat henna laten zetten op zen arm. Vervolgens ga ik naar het aanbevolen Indische restorant. Ik heb iets met kip dat wordt opgediend op een bananenblad. In het begint valt de smaak goed mee maar op het einde sta ik in vuur en vlam, veel te pikant! De avond sluit ik af aan de waterkant. Het kost me echter wat moeite om er te geraken, het is niet zo'n duidelijke verbinding. Er is eerst een lichtshow in het park waar er grote lichtgevende bomen staan, bekleed met allerlei groens. Het heeft veel weg van de film Avatar. De show is buitengewoon magisch. Vervolgens wandel ik door een gigantisch winkelcentrum naar de waterkant. Hier is een grote mensenmassa samen gepakt voor de lasershow. Deze heeft goed geluidseffecten maar het visuele vind ik een beetje vaag en niet altijd zo duidelijk. Dus de show in het park geniet overduidelijk de voorkeur. Ik kom laat thuis en ik lig ook laat in bed.



Vanavond zie ik Peter. Toen ik in November naar NZ vloog ontmoette ik hem hem men eerste vlucht en we wisselden gegevens uit. Ik ontmoet heb in een metrostation. Hij is wat laat en ik heb geen enkele manier om te communicren met hem. Ik probeer te smsen maar dat lukt niet. Uiteindelijk daagt hij toch op. We wandelen door wat drukke winkelstraatjes vooraleer we naar de Arabische wijk gaan. Hier zijn ook weer vele kleine winkeltjes waar allerlei wordt verkocht. Er is ook een moskee mooi verlicht. We eten bij Zamzam een soort pannenkoek met mutton. Ik dacht dat het schaap is maar dat is het niet. Wat het wel is, blijft me een raadsel. Na het eten gaan we naar de rivier in het centrum wat een drukke uitgaansbuurt is. Het is er zeer druk en de terrasjes zitten vol. We kiezen iets willekeurig en zetten ons neer. De prijzen liggen hoog hier. Ik drink op aanbevelen een lokaal bier maar echt smaken doet het me niet. Ik zal dan ook nooit een bierdrinker worden.



Ik kom 's morgens traag op gang. Het regent hard buiten. Ik kan een paraplu lenen van een Kiwi maar als ik buiten kom, stopt de regen. Ik neem de bus naar het waterkant weer. In het grote winkelcentrum eet ik wat pasta. De menigte is enorm. Na de middag ga ik naar het Science museum. Niet echt iets voor Singapore maar wel interessant voor mij. Er staan verschillende skeletten maar ook geïmiteerde modellen. Het ontstaan en da val van de diertjes wordt helemaal uit de doeken gedaan. Ik vermaak me wel. Na het museum ga ik naar de Botanische tuin, dit is best een lange metrorit. Het is druk in de tuin maar ik vind toch een rustig plekje. Ik lees wat in een boek dat ik te leen kreeg over Maleysië. Ik krijg ook men eerste muggenbeet! Hierna keer ik terug huiswaarts. SK 's heeft voor mij andere velgtape. Een paar dagen terug bracht ik de fiets in orde maar de achterband had een slag ondanks de rechte velg. Het probleem is helaas niet opgelost maar hopelijk ondervind ik er niet teveel last van bij het rijden. 's avonds moet ik in een hostel bij de buren slapen omdat deze is volgeboekt.



Ik neem een dagje rust om eindelijk men blog en foto's bij te werken. Ik moet ook een beetje de route plannen en zien waar ik zal slapen. Door altijd onderweg geweest te zijn was dit nog niet gelukt. De bedoeling is om morgen Singapore te verlaten en Maleysië binnen te rijden. Hoever ik uiteindelijk kom, zal afhangen van de hitte.


Additional photos below
Photos: 23, Displayed: 23


Advertisement



Tot: 0.335s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 47; dbt: 0.1807s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb