Paragliding og bjergbestigning

Asia » Nepal » Kathmandu » Thamel
May 12th 2008
Published: May 12th 2008

Saa er vi her igen!

Vi er nu tilbage i Kathmandu efter vores afstikker til Pokhara. I Pokhara er man aktiv, hvilket er en nyere ting for os, men vi hoppede alligevel med paa boelgen.
Vi besluttede os for at goere noget vildt, hvilket blev til at vi med paragliding kastede os ud fra et bjerg. Det var superfedt at svaeve oppe i luften, mellem oernene, der var ca. 5 meter fra os, og se den smukke udsigt. Vi var helt vildt seje til det, og vi synes selv at vi klarede den utroligt godt, i forhold til hvor hoejt man er oppe, samt at man faktisk skal loebe ud over en kant for at komme i gang. Med Katias hoejdeskraek og det hele klarede vi den 40 minutters svaevetur og koerte i jeep tilbage til byen.

Dagen efter synes vi at vi skulle vaere endnu mere aktive, og vi stod derfor op kl. 4, for at bestige det lokale bjerg, Sarangkot. Opturen tog 4 timer i solopgangens skaer (i hvert fald i starten), og vi fik set de sneklaedte Annapurna-bjerge, der for foerste gang dukkede frem fra skyerne. Oppe paa toppen hyggede vi lidt, og holdt fest over at vi foelte at vi var paa toppen af verden. Nedturen gik af smaa, smalle, stejle trappestier helt alene med naturen, og den var fantastisk flot med blik over soeen og byen. Denne tog ca. 3 timer. Selvom vi er ret seje, maa vi nu indroemme, at denne aktivitet har gjort os en smule oemme i benene!

Vi valgte tidligere i dag at tage en turistbus tilbage til Kathmandu, eftersom menneskerne hernede er latterligt smaa. Vi er saagar blevet kaldt hoeje, med vores soelle ca. 170 cm. Vi foeler os som nogen kaemper, og det goer at vi sidder ekstremt daarligt i de lokale busser!

Det er lykkedes os at tage til Nepal i den tidlige monsuntid, har vi fundet ud af, saa det regner nogen timer hver dag. Det har vi ikke vaeret vant til, da det var 450 grader og skyfrit i Indien hver dag, saa vi har maattet finde nogen af de langaermede troejer frem om aftenen, samt at vi endelig har faaet brugt vores regnjakker. Dette laerte vi dog foerst, da vi var blevet gennembloedt 50 gange i loebet af den foerste uge, mens regnjakke og dyr paraply laa hjemme paa vaerelset.

Vi har valgt et lidt dyrere hotel i Kathmandu, fordi vi troede at vi havde mange penge tilbage. Det havde vi ikke, og derfor er vi nu i vanvittigt spare-humoer, og skal leve for lige omkring en krone om dagen. Og da vi ikke vil betale for mere end en times internet, maa vi loebe nu...

Hyggehejsa!

12th May 2008

I faar da noget ud af rejsen
Hej I soede piger. Hvor er det dog mange spaendende ting I faar oplevet. En del af dem er vi glade for, at vi foerst hoerer om bagefter, hvor I atter har begge ben godt placeret på jorden. Med hensyn til de manglende penge, saa er det maaske her vi gamle skulle kom ind i billedet, men vi har i stedet valgt at lave et vaeddemaal om, hvor laenge I kan leve for en krone om dagen. God tur til Kina, vi glaeder os til at høre derfra. Ni hau og lovs fra Mutti, papi og kiki
12th May 2008

sejt gaet, piger
Hej toeser. Det glaeder moster, at I kaster jer ud i gode oplevelser. Var det ikke bare for fantastisk at svaeve deroppe blandt fuglene? Og sae har I besteget bjerge!! Sejt! Naturoplevelser er gode for sjaelen. Knus moster Lisbet
13th May 2008

Er ikke spor misundelig
Hejsa kære kusine og Katia. Det lyder til at I kommer hjem med en ordentlig bunke oplevelser. Er ikke spor misundelig... Nyd det rigtig rigtig meget - glæder mig til at læse næste kapitel Kh Lotte (og selvfølgelig Jonas og Signe)

Tot: 0.055s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0342s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb