Kuala Lumpur og Singapore

Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Wilayah Persekutuan » Kuala Lumpur
September 5th 2009
Published: September 15th 2009

Bussturen fra Perhentian Islands te Kuala Lumpur va ganske lang (ca 8 timer totalt), saa me ankom ikkje Kuala Lumpur for i 5-tiaa paa ittemiddagen. Bussturen kosta heile 80 kroner per person! Me bodde pa Grand Millennium i Bukit Bintang (sama hotellet som Henning har bodd paa de gongene han har vaert i KL for) - et fint hotell midt i sentrum.

Itte me hadde sjekkt inn og gjort oss klar traff me Nik (ein tidligare arbeidskollega av Henning i Tieto) paa et av kjopesenterene i byen. Me spiste middagen paa ein plass kor me fekk kver si steikeplata og steikte maten vaar sjol - de e litt lade de asiatarane 😉

Itte middagen traff me paa to te fra Tieto - Geir (som akkorat hadde komt te KL fra Norge) og Aslak (som bor i KL). Me reiste te ein bar som hette Waikiki, der va der et lokalt band som hadde konsert - utrolig flinke folk! Me va saa og sei de einaste vestlige der (det va faktisk saann at du folte du maatte hilsa viss du traff ein vestlig der inne). Ganske kult!

Dag 2 begynte med frokost i matsalen paa Pavilion (kjopesenter ved siden av hotellet). Ein heilt vill matsal, med alt du kan tenka deg av mat og kaker! Ittepaa tok me for oss nogen av de andre kjopesentraa - e daar noge KL har saa e det shopping 😊 Det storstaa av disse va Times Square, som inneholder ein stor berg-og-dalbane (nei, me tog an ikkje), 50 bowlingbana og ein IMAX-kino (den tog me) 😊 Me hadde egentlig tenkte aa ver i KL i bare to dager, men me betsmte oss for aa ver ein dag te. KL e ein utrolig kjekk by, og det e ganske greit naar ein samtidig e litt kjent der. Resten av tiaa i KL brukte me paa litt mer shopping te Lene, middag paa Hard Rock (obligatorisk) og ikkje minst middag paa Luna bar.

Itte 3 dager i KL reiste me vidare ner te Singapore. Bussen tok ca 5 timar, inkludert tollen (Singapore e jo baade ein by og et land!). Me hadde booka hotellet dagen for paa i KL, saa me visste kor me sko bo. Heldigvis va det et ganske bra valg - ihvertfall plasseringsmessig. Prismessig va det kanskje litt dyrt. Men det viste seg ganske fort at alt i Singaport va dyrt - nesten opp te norske prisar. For oss som kom fra kjempebillige land som Thailand og Malaysia, va dette et skikkelig sjokk! 😊 Daar blei kje saa mye shopping paa oss i Singaport for aa sei det saann.

Som sagt laag hotellet ganske bra te, saa me konne nesten gaa te der me ville. Tross i at det kosta ganske mye fekk me faktisk gjort ganske mye i Singapore, me va paa turist-uteplassen (der daar krelte av engelskmenn og amerikanerar), saag Kung Fu-show i Singapore theater, va paa Santosa Island, saag paa at andre shoppa masse i Orchard road, kjorte Hop-on-hop-off-buss, spiste Nachos paa Hard Rock (mmm) - for me avslutta oppholdet i Singapore me ein Singapore Sling paa Raffles hotel.

Tot: 0.183s; Tpl: 0.014s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0455s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb