Perhentian Islands

Malaysia's flag
Asia » Malaysia
September 1st 2009
Published: September 15th 2009

Bussen fra Penang te Perhentian gikk kl 5 saa det blei ein tidlig start paa dagen. Me va framme i Kuala Besut hall 11, kor me tok baat ut te oyene. Perhentian Islands som ligge paa ostkysten av Malaysia bestaar av 2 oyer, Besar (med det passande kallenavnet Big Island) og Kecil (Small Island). Utfra ka me hadde lest oss te i bibelen (Lonely Planet), va det Kecil som virka mest interessant, saa me ba om aa bli sett av der. Itte litt leiting fant me teslutt ein passande plass aa bo, Panorama Chatlets. Bungalowen va ganske primitiv me myggnetting rundt sengaa, men de hadde dusj og do og va ganske billig.

Resten av dagen tilbrakte me paa strandaa - ei utrolig fin og rein strand med krystallklart vann, utvilsomt den finaste strandaa me hadde sett (te daa ihvertfall). Paa kvelden spiste me heilt fantastisk grillmat paa Panorama Chatlets, for me tok ein tidlig kveld (me hadde jo tross alt vaert oppe siden kl 5)!

Nattelivet paa Kecil (Small Island) va egentlig ganske bra tatt i betraktning at daar va saapass lite folk der - kan godt forstaa at det e ein populaer reisedestinasjon for party-glade ungdommar. Me va allikavel ikkje heilt fornoyd me overnattingen, bungalowen va litt for simpel, saa dagen itte bestemte me oss for aa sjekka ut og reisa ove te den andra oyaa, Besar. Ifolge Lonely Planet e dette ei roligare oy, men overnattingsmulighetene e betraktelig mye bedre - og det stemte det!

Me fekk oss ein bungalow paa ein plass som hette Perhentian Island Resort, eindel dyrare enn bungalowen paa Panorama Chatlets, men mye mye finare (vel, bortsett fra tak-monsteraa som Lene kalte de). Det besta allikavel me denne restorten va at de hadde ei heil strand for seg sjol - desidert den mest idylliska strandaa me har sett paa heile turen. Dette, samen me det krystallklara vannet, gjorde denne plassen te et skikkelig paradis.

Resten av dagen veksla me mellom aa bada og ligga paa strandaa, elle, Henning bada heila tiaa mens Lene laag litt paa strandaa 😊 Heilt fantastisk. Paa kvelden spiste me buffet paa hotellet, kor me og bestemte oss for aa reisa te Kuala Lumpur dagen itte (den egetlige planen va jo aa reisa te Tioman). Dagene paa Perhentian Islands hadde vaert saa bra at det va ein perfekt avslutning av strandliv og oyhopping - naa va me klar for storbyane! 😊

Tot: 0.319s; Tpl: 0.028s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0778s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb