Ko Phi Phi og Penang

Asia
August 29th 2009
Published: September 15th 2009

Phi Phi va den siste av oyene i Thailand som me va paa, og det va ei oy me va veldig fornoyde med. Her fant me det klaraste vannet med hadde sitt te naa! I og med at det helle ikkje va nogen bilar paa oyaa i det heila, saa va det jo litt anderledes enn de andre oyene me hadde vert paa. Ei litaa oy kor du lett konne komma deg fram der du trengte te fots, og sko du litt lenger konne du ta ein baat-taxi. I og med at det va ganske fine plass og bada her, saa gjor me egentlig ikkje saa mye meir enn det -men me va paa ein arrangert baat-tur ein dag. Me kjorte litt ronnt forbi oyaa aa saag litt forskjellige ting paa turen, men det kjekkaste va naar me stoppte i ei bukt for aa snorkla -det va skamkjekt! Litt skummelt i begynnelsen, men utrolig kjekt 😊 Me saag mangen fine fiska og "blomste" nede i havet. Den egentlige gronnen te at me reiste paa denne turen va at me ville se strandaa fra filmen "The Beach", og der va me og. Men det ingen hadde fortalt oss naar me kjopte billettane va det at baaten ikkje kjorte te strandaa..Nei den stoppte et stykke uti ei bukt, og saa maatte me hoppa uti vannet og svomma inn te fjellet (i nogen enorme bolge!!), klatra opp ein trestige langs fjellet og gaa 5 minutte i "skauen" for aa komma oss te strandaa. Den svomme og klatreturen e noge av det skummlaste eg nogen gang har vert med paa -men, me va ikkje dei einaste som va litt skjelvne i knenaa der nei! Men, men det gikk jo bra 😊 Men saaklart, fotoapparatet fikk jo ikkje bli med te strandaa, saa det va jo domt -for det va ei veldig fine strand.. Planen va aa ver paa oyaa i 1 elle 2 dage, men me endte opp med aa ver der i 3 dage -va godt aa slappa av litt 😊

Itte Phi-phi va det Malaysia som sto for tur, me endte daa opp (itte ca 10 tima i buss) paa Penang. Me hadde ikkje lest saa mye om denne oyaa paa forhaand, men regna med at denne va tesvarande som dei andre oyene me hadde vert paa -saa blei jo litt sjokka naar me saag at her va der skyskrapara og kjopesentre i fleng! Men, det va jo kjekt det 😊 Me ankom Penang ganske seint paa kvelden, saa me fant ut me maatte ver der i 2 dogn for aa faa med oss noge. Dagen ittepaa gikk me helste bare litt ronnt aa saag litt. Litt sightseeing rett og slett, og litt kjopesentre. Me va vel enige om at det va kjekt med ein avkobling fra oylivet og 😊

Tot: 0.035s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 22; dbt: 0.0183s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb