Hong Kong

Asia » China
September 15th 2009
Published: September 15th 2009

Airbus A380Airbus A380Airbus A380

Flyet me tok fra Singapore te Hong Kong! Verdens storste passasjerfly! Skamkult! :)
Te Henning sin store begeistring saa floy me fra Singapore te Hong Kong i verdens stysste fly! Og, ikkje det at me merka saa mye te det, men me satt i 2. etasje te og med 😊 Hotellet me bodde paa i Hong Kong hadde me booka paa forhaand, det laag litt utfore sentrum, men det va sje saa farlig, det va kun 1 stopp med onnargrunnen saa va me i sentrum. Her va der og masse kjopesentre, men syns igjen det va ganske dyrt, saa blei mest vindus-shopping paa osse.. Me sko ver i Hong Kong i 3 dogn, saa me hadde planlagt det saann at me sko gaa aa skikka litt i gatene og leka litt turista paa sondagen -tok blandt aent verdens lengste rolletrapp (800meter oppove), saag paa Avenue of Stars (tesvarandes Walk of Fame i Hollywood, men saaklart med asiatiske stjerne) og saag paa et lyshow som skyskraparane i Hong Kong har -det va ganske stilig, og ver ennaa meir turista paa mandagen med aa gaa i Disneyland -det gleda me oss jo saann te! 😊

Men, ting blei ikkje heilt saann som planlagt.. Paa sondagen saa hang der nogen lappa ronnt ove i byen om ein tyfon. Det va faresone 1 sto det.. Det sa sje oss saa mye, men me forstod det som at det konne komma te aa blaasa litt meir enn vanlig, men tyfonen va visst langt vekke fra Hong Kong. Mandag morning gikk me ned paa hotellet for aa kjopa billettane te Disneyland, daa fikk me beskjed om at tyfonen va nermare Hong Kong, og dei naa hadde reist det her faresingalet te klasse 3. Det betydde at tyfonen va nermare og det konne blaasa og regna mye meir -innebar blant aent at Disneyland kom te aa stenga alle utendors karusellane, men ting inne gikk som vanlig. Me reiste no for det om, ville jo ha me oss det me konne! Og me koste oss me, innte det begynnte aa posregna -saa det blei ein litt kortare dag i Disneyland enn planlagt, men det gjor no ikkje saa mye. Me hadde faatt med oss ein del for det, og nesten heilt uten ko 😊 Og daa fikk me no litt meir tid i byen og. Naar me gikk i byen i kveldingaa kom der ittekvert opp lappa om at det naa va faresignal 9 (av 10!) paa tyfonen -saa, me bestemte oss vel fort aa reisa tebake for aa finna ut ka dette gikk i..Tyfonen va visst naa ganske nerme Hong Kong, og me merka godt at det blaaste og regna meir og meir..Det lovte jo ikkje saa bra -me sko jo fly dagen itte og alt!

Me saag paa tven i dag morges at det fortsatt va faresignal 9, men, at tyfonen naa va paa vei vekk fra hong kong, saa dei antok det ville gaa ned te faresignal 3 i lopet av formiddagen. Me fiikk hotellet te aa sjekka ut koss det gikk me flyet vaart daa, og det va blitt kanselert paa grunn av veret. Men me slapp no aa venta saa alt for lenge, me kom oss av gaarde 1 1/2 time itte planlagt -saa ska vel sje klaga 😊

15th September 2009

Ja, det e gott me ikkje vett alt så foregår! Bra at eg vett at dokke har landa trygt i Shanghai! Kjekt at det endeligt blei liv i bloggen dokkes - så me kan få se litt koss dokke har hatt det de siste dagene. Snakk om øyhopping! Kjekt å se at dokke med solbrillene! Dokke såg kuule ut! :-)) Klem fra meg

Tot: 0.979s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.1303s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb