På farten igjen - på vei til Langkawi

Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Langkawi
February 5th 2012
Published: February 7th 2012

I dag skulle vi reise fra Kuala Lumpur til Langkawi etter noen behagelige dager på 5 stjernes hotell J
I går lå vi bare å slappet av ved poolen før vi tok en tur til China Town. Mye morsomt å se samt litt shopping.
Men tilbake til dagen ferd, vi tok taxi fra hotellet til flyplassen. På vei til flyplassen passerte vi Sepang Ciricute hvor det kjøres Formel 1..
Etter en taxitur på 7 mil var vi på flyplassen og klar for nok en flight som skulle ta oss over til Langkawi som er en øy i Malaysia. Jeg hadde bestilt leiebil og Michael hadde bestilt rom på et 5 stjernes hotell oppe i fjellet.
Etter at han hadde bestilt hotellet sjekket jeg bedømminger på tripeladvisor.. der kunne vi bla. lese følgende:

This place belongs in a horror movie!!! On complaining, the manager told me I'd have to call Adoga in Thailand....... I just left and got on with my holiday.....

Although most of the hotel was in a desperate state of disrepair it was still accessible to guests, there was mould everywhere, doors hanging off hinges, dirt & faeces on the stairs and in the corridors. There were people living amongst all of that, which I think were the young hotel staff, and it was just one big unpleasant experience. I got the impression that this would have been a lovely hotel 20+ years ago, but not now it's not fit to cater for guests anymore and is in desperate need of an overhaul!

Vi prøvde å kansellere hotellet men det var ikke mulig. Det var faktisk snakk om en del kroner så vi fant ut vi fikk gi det en sjanse og reise for å sjekke herligheten.
Det tok oss 40 minutter å kjøre til hotellet så sentralt var det i alle fall ikke. Ble møtt i døra av en hyggelig dame som var veldig interessert i visakort og bagasjen vår. Sa at vi ønsket å se rommet først…. Må bare si at dette faktisk var helt jævelig, faktisk det verste jeg har sett av hotell… Og jeg har sett mange!! Det var mugg i taket, flekkete tepper, mugglukt og helt nedslitt. Gikk tilbake til resepsjonen og påpekte at dette ikke var hva vi forventet av et 5 stjernes hotell. Hun beklaget dette og kunne ikke skjønne hvor disse stjernene kom fra?? Ble enig med henne om at vi betalte for en natt og at vi reise videre.

På veien opp til dette hotellet møtte vi på en del apekatter og på veien ned krøyp det jaggu meg en diger slange på flere meter rett foran bilen!!! Uhhuuuu slanger er desidert det ekleste dyret jeg veit om!!

Da vi kom ned fra fjellet var kl. 18:00 og vi måtte starte jakten på en plass å sove. Problemet var bare at det er en eller annen ferie/helligdag i Malaysia denne helgen samt mandag og tirsdag. Dvs. det er nesten ikke hotell å oppdrive. Vi begynte å kjøre rundt eller et dårlig kart vi hadde fått på flyplassen. Inn og ut av hoteller for å spørre om det var noe ledig.

Etter x antall plasser fikk vi sette oss ned i resepsjonen på en av hotellene for å søke hotell på nettet. Fant da at Bon Ton skulle ha et rom ledig. Begynte da å kjøre for å finne dette hotellet.. Etter litt leting dukket det opp et skilt og en pil inn en trang passasje/vei.
VI parkerte bilen og tuslet inn i resepsjonen på et hotell som virket litt merkelig. De hadde ikke ledig rom men de hadde en ”avdeling” rett bortenfor som hadde rom.

Vi kjørte da bort til Tempel Tree for å sjekke dette.
Her ble vi møtte at en litt merkelig type som bekreftet at de hadde et rom.

Han sendte en av undersåttene med oss for å sjekke rommet det var snakk om. Han tok oss med gjennom en hage og bort til et plankehus/pakkhus eller hva vi nå skal beskrive det som. Han låste opp døren og der møtte det oss et meget spesielt rom, det var bare helt utrulig, har aldri sett maken. Gikk deretter bort til resepsjonen igjen for å snakke med denne merkelige typen som viste seg å være sjefen. Han viste seg å være en meget hyggelig fyr som serverte øl og vin (til meg), vi diskuterte pris og ble enige (hva det koster er en sak mellom meg og lommeboka). Vi observerte at det var en del katter på området og en hund på terrassen. Vi fortalte da at vi hadde en hund hjemme, han svarte da, har dere bare en hund?? Han kunne fortelle at han hadde omsorg for 400 katter og 200 hunder . Forklaringen var at hans livsverk i tillegg til hotelldrift drev ”Langkawi Animal Shelter & Sanctuary ”, LASSie. Deler av overskuddet fra hotellet brukte han på dyrene.

Etter at vi hadde kommet oss inn på rommet i den spesielle bygningen var det tid for middag. Vi valgte å spise på hotellet da det begynte å bli sent. Maten her var bare helt utrulig er faktisk det beste jeg har spist i hele denne ferien. Regnet med at det ville være meget dyrt å spiste her men overraskende nok kostet en hovedrett en plass mellom NOK 70-80,- Og som sagt maten var bare helt fantastisk!!

Det var deilig å hoppe i loppekassa etter en lang dag !

Tot: 0.063s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0215s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb