Lijiang

China's flag
Asia » China » Yunnan » Lijiang
May 10th 2008
Published: January 13th 2008

So-Phi in galopSo-Phi in galopSo-Phi in galop

over de berg naar het klooster
Onze vlucht naar Lijiang was verzet naar de ochtend, we vlogen via Kunming. We werden opgehaald door een Chinees sprekende chauffeur die ons via zijn mobiel in verbinding stelde met onze (redelijk) Engels sprekende gids die nog in de bergen rondliep.
Met koekblik busje door naar ons hotelleke in Dayan (het oude centrum van Lijiang) via een schitterende landelijke omgeveing. We zijn echt aangekomen op het platteland. Het courtyard hotel gerund door Naxi vrouwen viel niet allen mee, het is een ontzettend leuk en authentiek verblijf.

Na de aarbeving eind 20e eeuw is het dorp met hulp vanuit HongKong en de rest van de wereld geraustaureerd. Geen verrassing dat dit schitterende bergdorp is toegevoegd aan de Unesco Werelderfgoederenlijst in 1999.

De volgende dag waren we op zoek naar een fietsverhuur en werden aangesproken door een goed engels sprekende Chinese vrouw, Li geheten. Ze bood ons een excursie aan naar oa Baisra waar we toch al heen wilden dus snel instappen in de mini bus.
Het bleek snel een goede keuze, in Baisra zijn we op bezoek geweest bij de oude burgemeester en hebben kennis gemaakt met de oorspronkelijke bevolking. Vervolgens te paard over een bergkam gereden en door een bloemenvallei naar een dorpje waar geen toerist meer te bekennen was. Erg leuk om mee te maken vooral toen we onze westerse zeepjes gingen uitdelen en snoepjes die we bij ons hadden. Vervolgens langs een mooi klooster waar de monnikken net aan het mediteren waren, de kinderen gingen graag met ons op de foto en speelden op het plein.

Met Li spreken we af dat we as woensdag weer graag van haar diensten gebruik willen maken. Morgen worden we opgehaald voor onze Tiger Leaping Trail door onze gids om 8 uur.

dasje kopen voor de opa'sdasje kopen voor de opa's
dasje kopen voor de opa's

Handmade door Naxi vrouwen (mannen voeren weinig uit hier)
doorkijkje in Dayandoorkijkje in Dayan
doorkijkje in Dayan

Het oude centrum van Lijiang.
Toegangspoort van DayanToegangspoort van Dayan
Toegangspoort van Dayan

mocht je de weg kwijtraken, gewoon tegen de stroom in lopen en je komt weer bij de ingang
potje kaarten met de localspotje kaarten met de locals
potje kaarten met de locals

tijdens de lunch (ze zijn gek op spelletjes en gokken) vd wc's hebben we maar geen foto's gemaakt...
So-Phi en Tries...So-Phi en Tries...
So-Phi en Tries...

Benieuwd of ze morgen de trail nog kunnen lopen.
bellen draaien bij het kloosterbellen draaien bij het klooster
bellen draaien bij het klooster

brengt voorspoed en een lang leven.
gepensioneerde Naxi vrouwengepensioneerde Naxi vrouwen
gepensioneerde Naxi vrouwen

kaarten en gokken in het dorp
slapende man op betonnen bankjeslapende man op betonnen bankje
slapende man op betonnen bankje

volgens vrienden is hij 100 jaar oud.

9th May 2008

heerlijk genieten
Hallo vakantiegangers, hoe meer ik lees van jullie belevenissen hoe meer ik zelf ook weer zin krijg om op vakantie te gaan. Mijn (voor)oordeel over Australie is toch wel veranderd. En nu dan China. Ik houd wel van primitief dus ben benieuwd hoe het op het platteland gaat. Heel veel plezier verder en genieten van het heerlijke eten. Groeten van Yvonne

Tot: 0.115s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0477s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb