Toch nog even in Lijiang

Asia » China » Yunnan » Lijiang
May 13th 2008
Published: January 13th 2008

Jade Spring parkJade Spring parkJade Spring park

alleen de zon ontbrak nog...
Reizen in China betekent soma ook je maag en darmen legen. Sophie was ditmaal de klos en werd kort maar hevig ziek. Hierdoor hebben we onze hiking trail moeten verzetten en hebben dit in overleg met de lokale reisagent kunnen verschuiven.
Phie had het goed te pakken maar na een uur of 12 kon ze weer voorzichtig gaan drinken en eten en dus op krachten komen.

Om iedereen verder gerust te stellen: de zware aardbevingen in China hebben we niets van gemerkt, die vond plaats in de buurprovincie Sechuan (stad: Chengdu die we niet hadden opgenomen in onze reis gelukkig). De JinMao toren in Shanghai waar we pasgeleden hadden gedineerd isnog wel ontruimd hebben we gelezen: 1600 km verderop naar het oosten!)

De volgende dag zijn we naar het Jade Spring Park gewandeld waarin het Black Dragon pool ligt. Een erg mooie plek om te wandelen, helaas geen helder weer waardoor de Jade sneeuwberg niet te zien was (noch zijn weerspiegeling in het meer). Terug in het oude centrum werden Patries en Sophie zittend op een bankje meerder malen gefotografeerd door chinese toeristen (de volgende keer maar een bordje op de grond neerzetten), blijkbaar zijn we toch wel een attractie hier met krullend haar en blauwe ogen.
Sophie wordt weer fitter en is klaar voor de wandeling vabn morgen, we verheugen ons vooral op de schitterende natuur en de overnachting bij het Tibetaanse gastgezin (hopen dat het eten goed gaat vallen!)

watervalletje...watervalletje...
watervalletje...

bruggetjes, doorkijkjes en veel chinezen
sfeervolle straatjes in Dayansfeervolle straatjes in Dayan
sfeervolle straatjes in Dayan

het oude centrum van Lijiang
Chinese dakenChinese daken
Chinese daken

Van het 800 jaar oude centrum, Sophie maakt steeds mooiere foto's.
wederom de brugwederom de brug
wederom de brug

Naarmate de wind ging liggen werd de weerspiegeling in het water mooier.

Tot: 0.161s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0544s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb