Blogs from Qingzhou, Shandong, China, Asia

Asia » China » Shandong » Qingzhou April 29th 2007

Vervoer: We kwamen vanuit Xuzhou (Provincie Jiangsu) naar Qingzhou.. Er was geen rechtstreekse bus, dus reisden we eerst van Xuzhou naar Ji'nan (94Y - 4uur30). De overstap in Ji'nan verliep zeer vlot: een half uur na aankomst vertrok onze bus er naar Qingzhou (36Y - 2uur30). Daar kwamen we toe in het nieuwe busstation (Xin qichezhan). Bij latere uitstappen namen we vanuit het nieuwe busstation (Xin qichezhan) de bus naar Weifang (12Y heen, 14Y terug, duurde 1uur30) en naar Shouguang (8Y - 30min) Er was echter geen rechtstreekse bus naar Qingdao, dus namen we de bus naar Weifang en kwamen op onze zoektocht naar de aansluitende bus voorbij het treinstation. We stapten er op de nieuwe supersnelle trein (type TGV) die pas sinds 18 april 2007 geïntroduceerd werd en betaalden 55Y, deze rit duurde slechts 50min. ... read more

Asia » China » Shandong » Qingzhou April 28th 2007

Zaterdag 28 en zondag 29 april. Deze week in Qingzhou zouden we het kalm aan doen. Dit weekend hielden we ons alvast aan dit voornemen. We kwamen enkel de kamer uit om te gaan eten en boodschappen te doen. We hadden natuurlijk wel enkele praktische dingen om te doen maar hielden ons toch hoofdzakelijk bezig met mail, foto's en de verslagen. Qingzhou had echter te veel interessants te bieden om ons helemaal van de buitenwereld af te zonderen. De geschiedenis van de streek zou terug gaan tot de 21e eeuw voor Chr. Toen stichtte de mythische vorst Yu de Grote de Xia-dynastie. Hij verdeelde zijn rijk, de voorloper van het Chinese rijk, in negen provincies. Een van deze provincies had Yidu als hoofdstad, de plaats die nu Qingzhou heet. Uit die tijd is in de ... read more
Leuke steensculptuur uit de 6e eeuw: lijkt op een schildpad met twee slangenkoppen.
Sierlijke Boedda uit zijn graf gehaald.
Van deze Boeddha bleef enkel dit mooie hoofd over.

Asia » China » Shandong » Qingzhou April 20th 2007

Vrijdag 20 april. Vandaag brachten we het grootste deel van de dag op de bus door. De verbindingen waren heel vlot maar we moesten toch ongeveer 450 km afleggen naar Ji’nan en daar overstappen voor een rit van bijna 150 km naar Qingzhou. Uiteindelijk kwamen we om 17u aan in Qingzhou waar we na wat zoeken een hotelkamer vonden in de buurt van het oude stadscentrum waar nog enkele levendige straten waren met huizen van de Qing- en de Ming-tijd. We gingen onmiddellijk boodschappen doen in die wijk. We vonden er al snel een ouderwets grootwarenhuis met zeer vriendelijk personeel. Bij de kassa’s wenkten alle kassabedienden dat we bij hun kassa moesten komen. Aangezien we er maar één konden kiezen, kwamen ze dan maar allemaal naar daar om ons te bedienen en 'hello' te kunnen ... read more
Een zeepaardje waar je niet naast kan kijken.
Deze kreeft is aan het landen.
De krab wordt opgelaten.

Tot: 0.059s; Tpl: 0.003s; cc: 6; qc: 29; dbt: 0.0168s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb