Blogs from Xuzhou, Jiangsu, China, Asia - page 2

Asia » China » Jiangsu » Xuzhou February 10th 2008

Año Nuevo Chino en Xuzhou De Pekín son 6hr en tren hasta la ciudad de Xuzhou, en la provincia de Jiangsu. En Xuzhou vive la familia de mi profesora y nos quedamos unas tres semanas para festejar Año Nuevo Chino. La historia de Xuzhou es muy interesante porque fue acá donde nació la dinastía Han en el II siglo a.c. El museo donde se exhiben las piedras de las tumbas Han es uno de los mejores de China. En Xuzhou, como en Xian, también se desenterró un ejército de terracota. En Xian cada soldado es de tamaño real mientras que en Xuzhou son pequeños, unos 40cm. aprox. Cerca del ejército de terracota también se desenterró una tumba de la dinastía Han (en los años 80). Me sorprendió lo impresionante del lugar y que no hubiera ... read more
Xuzhou

Asia » China » Jiangsu » Xuzhou December 11th 2007

hey..lots of fun this weekend! started out with our bus ride around 5:30 to Changzhou. we've figured out how to read the bus tickets by now which is nice so we know we know exactly what to do, and where to go..and there were only about 5 people on the bus besides us which was funny..and there was a funny chinese movie with english subtitles playing which was very exciting..except that they started playing the movie from the middle, lol. we got to Changzhou and met Alesia and some of her other American friends around 7pm..and then we tagged along with their dinner plans, lol. One of the students from their university took us all to a Korean restaurant which was really good. oh, and they had latkes! lol, well, basically..lol, it was like potatoes and ... read more
candice on the train
hallway on the train
again, with the nice picture, haha

Asia » China » Jiangsu » Xuzhou April 16th 2007

In de buurt van Xuzhou zijn op 8 locaties de graven gevonden van 12 prinsen van de vazalstaat Chu. Tot nu toe zijn er 6 van deze graven onderzocht, waarbij uitzonderlijke grafmonumenten zijn gevonden en zeer veel prachtige grafgiften. Tijdens ons verblijf zouden deze graven en grafvondsten het belangrijkste doel voor onze bezoeken vormen. We logeerden in het Xi er dun Hotel (Da jiu dian) Adres: Jiefang nanlu 199, 221009 Xuzhou Telefoon: 0... - 8385 9668 (Men spreekt er geen Engels) Ligging: In het zuiden van de stad in de buurt van het Terracotta leger, tegenover Motel 99 en naast Ziekenhuis No4 Prijs en wat inbegrepen: 120Y voor een ruime 2-persoonskamer met ruime badkamer (douchecel, 24h/dag warm water), centrale verwarming en airco die individueel kan geregeld worden, TV en telefoon, waterketel. Geen vliegenraam. Persoonlijke beoordeling: Ruime ... read more

Asia » China » Jiangsu » Xuzhou April 15th 2007

Zondag 15 april. . Vanochtend hadden we een beetje pech met onze busverbinding: door het drukke verkeer in de spits en door wegwerkzaamheden verloren we veel tijd in de taxi naar het busstation. We misten net de bus van 9u45 en moesten daarom vier uur wachten op de volgende bus. We verveelden ons echter geen moment want in en rond een groot busstation is er altijd wel wat te zien. Tijdens de busrit naar Xuzhou reden we door landbouwgebied met veel graan op de velden. Daar waren ook veel bomen geplant, vooral jonge populieren. We vroegen ons af of dit gedaan werd om in de zomer voor schaduw op de gewassen te zorgen of tegen bodemerosie? In de dorpen zagen we de typische landelijke huizen met één of twee varkensstallen en een toilet vlak bij ... read more
Prachtige wijnbeker van 3000 à 4000 v. Chr.
Gouden zegel van Han-dynastie mooi opgesteld: onderaan kan men de inscripties zien op de onderkant.
Gouden riemgesp uit het graf van de Leeuwenheuvel.

Tot: 0.082s; Tpl: 0.004s; cc: 10; qc: 33; dbt: 0.037s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb