Blogs from Fenghuang, Hunan, China, Asia - page 3

Asia » China » Hunan » Fenghuang November 21st 2007

Fenghuang are mythological Chinese birds that reign over all other birds. The males are called Feng and the females Huang I leave Yangshou with yet another slight hangover and get to Guilin.. OF COURSE I HAAAAD TO miss the train by 10 minutes so booked into Flowers hostel again until the next day - here I meet .....John, as in John Candy look alike... American guy that lives in Beijing, got chatting as I am heading there in 2 weeks and he lives and studies there, he invites me to stay in his apartment, I say I'll think about it, so we exchange numbers and I head off - Story on John Candy coming soon..... I end up taking bus from Guilin 2pm to Huahuia arrived in at 4am and then bus at 9am to Fenghuang... ... read more
friendly neighbours
Fenghuang
chicken claw anyone

Asia » China » Hunan » Fenghuang November 20th 2007

So I've been traveling through China for quite awhile and many exciting things have happened. However, they decided to re-do the blog website over the past 2 weeks making it almost impossible to access my account. Well, the website is prettier now and I can finally finish updating you on what I was doing two weeks ago. I swear, at some point, I'll actually write about something that happened in the last 48 hours instead of stuff that happened weeks ago. I started this on Nov. 20 Anywho, I started off in Shanghai a few days ago with Jules and two of the guys I met in Mongolia, Mark and Matt (turns out we are like four peas in a pod and have been traveling together ever since we all met on the White Lake trip ... read more
Garden at Happy Farming House
Yummy
Along the river

Asia » China » Hunan » Fenghuang August 24th 2007

Oh boy this is going to be a long one. We haven't placed an entry since leaving Beijing & since then we've headed south & west through China visiting Taiyuan/Pingyao, Xi'an, the Yangtze River (Yichang to Chongqing), Chengdu, Lhasa (Tibet) & Wulingyuan/Fenghuang. OK since we can't write about everything we've experienced, we'll give you the highlights of the things we loved most. Pingyao was a nice little city & had many historical sites to visit, our favorite being the Qiao ancestral home. It has many rooms to show what life was like for a wealthy capitalist in the Qing Dynasty in China. Xi'an is a great city! We might be a little biased because of the great hospitality we received there from our tour guide who was recommended to us by a friend. Mark & Mike ... read more
Xi'an, China
Everywhere in China

Asia » China » Hunan » Fenghuang March 3rd 2007

Huaihua We namen vanuit Zhenyuan de trein naar Huaihua (22Y voor een staanplaats, 3 uur). Daar namen we de volgende dag een bus naar Fenghuang. Deze bussen vertrekken vanaf het Westelijk busstation (Qiche xi zhan). Ongeveer 400m lopen van het treinstation: kom je uit de treinuitgangen, neem dan de 1ste straat rechts, daarna de 3de straat links. De bussen rijden van ongeveer 7h30 's morgens tot ongeveer 8h 's avonds maar hebben geen vaste vertrekuren, ze vertrekken als ze vol zitten. 35Y voor een rit van ongeveer 2uur30. Het landschap waar je doorrijdt is nog steeds hetzelfde als in Guizhou: bergachtig landschap, bochtige wegen en landelijke dorpen onderweg. In Huaihua konden we vlot een treinticket kopen naar Hangzhou. Het werd wel een boemeltrein, waarvoor we 251Y betaalden voor een onderbed, 243Y voor een middenbed (in hardsleeper), ... read more

Asia » China » Hunan » Fenghuang March 2nd 2007

Vrijdag 2 maart. Vanochtend deden we het rustig aan: we hadden immers tickets voor 12u20 voor onze rit naar Huaihua. Berna bleef na het ontbijt wat op de kamer werken aan de voorbereiding voor het volgende stuk van onze reis, namelijk in Hangzhou. Ik ging nog wat van de verslagen van Ria en Pieter op de weblog plaatsen. Rond 10u namen we een taxi naar het station, waar de rijen voor de trein richting Shanghai nog langer waren dan twee dagen geleden. Gelukkig hoefden we ons daar niet tussen te begeven. Op het moment dat we in de wachtzaal kwamen, was deze nog bijna leeg maar al snel vulde deze zich. Ongeveer drie kwartier voor de aankomst van onze trein begonnen er zich rijen te vormen. Na wat rondvraag vonden we onze rij: die voor ... read more
'Onze' wagon bij het vertrek uit Zhenyuan: nog niet echt vol.
Twee voetgangersbruggen en op de achtergrond een verkeersbrug in Fenghuan.
Berna neemt liever deze brug.

Tot: 0.094s; Tpl: 0.004s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0465s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb