Blogs from Kaili, Guizhou, China, Asia - page 3

Asia » China » Guizhou » Kaili February 26th 2007

Maandag 26 februari 2007. “De provincie Guizhou is een gevaarlijk gebied, waar de barbaren leven!” verkondigen de Chinezen in Sjanghai. Toch durfde een Belgisch reiskwartet het aan om Guizhou te bezoeken. Ria Bollens en Pieter Michels lieten zich leiden door hun bekwame en ervaren gidsen Berna Ackermans en Wim Oldenhof! Onderweg veranderde het reisprogramma voortdurend. Het speelde losjesweg in op alle nieuwe informatie en weetjes van de laatste minuut over plaatselijke festivals en evenementen. Hier dan het uiteindelijk PROGRAMMA. Maandag 5 februari: Vlucht vanuit Zaventem via Wenen naar Beijing Dinsdag 6 februari: Aankomst in Beijing en vlucht naar Guiyang Woensdag 7 februari: Stadswandeling in Guiyang Donderdag 8 februari: Boeddhistisch complex in Guiyang Vrijdag 9 februari: ... read more
De vertrekkers, Ria en Pieter.
De blijvers, Berna en Wim.
Daar gaan ze, goede reis!

Asia » China » Guizhou » Kaili February 26th 2007

We logeerden in het Yingpanpo National Hotel (Ying panpo Minzhu Binguan) Adres: 53, East Yingpan Road 556000 Kaili Telefoon: 0855 - 3833 333 en 0855 - 3838 883 Ligging: aan de noordoost kant van de stad, te voet bereikbaar vanaf het lange afstands busstation, vlakbij CITS. Prijs en wat inbegrepen: we betaalden 110Yvoor de kamers van 198Y. 2-persoonskamers met badkamer, westers WC, douche met douchegordijn en 24h/dag warm water, zonder ontbijt, met airco en verwarming, TV en telefoon. Persoonlijke beoordeling: Goed hotel met vriendelijk personeel, men spreekt bijna geen Engels. In het grote KTV gebouw was nauwelijks enige beweging te bespeuren in februari. Praktisch: Het ligt wat afgelegen van het echte stadscentrum, men heeft geen restaurant en in februari waren geen kleine restaurantjes open in de omgeving. Waardering: 3 op 5 Vervoer: Het lange afstandsbussta... read more

Asia » China » Guizhou » Kaili February 25th 2007

Zondag 25 februari 2007. Anders dan thuis, staan we deze zondag vroeg op, want we gaan de kleurrijke markt van Kaili afstruinen. De laatste slok Nescafé brandt nog op onze tong als we al op weg zijn. We moeten het blokje rond lopen want het terrein met de officiële gebouwen dat ons van de markstraten scheidt, heeft volgens de bewaker geen uitgang aan die kant. De levendige zondagsmarkt van Kaili is zeker een bezoek waard. Doordat veel Miao dichtbij wonen, kom je veel meisjes en vrouwen in traditionele klederdracht tegen. Hoewel de Miao-meisjes zich meer en meer kleden als de Han Chinese meisjes, is hun haar meestal volgens de dorpstraditie gestileerd met kammen, linten en plastic bloemen. We lopen eerst langs de groentemarkt, met een grotere diversiteit dan op om het even welke markt in ... read more
De kappersafdeling van de markt.
Je kan ook je toekomst laten voorspellen op de markt.
Kleine apotheek met traditionele Chinese medicijnen.

Asia » China » Guizhou » Kaili February 24th 2007

Zaterdag 24 februari 2007. Het regent en het is fris. Na het klassieke ontbijt van brood, deze keer met ‘grapejam’ en Nescafé, nemen we de taxi naar het busstation. De weg naar Ya Tang is zeer hobbelig door de wegenwerken. In Ya Tang is er weinig beweging. Het blijkt dat we te vroeg zijn voor het Lusheng-festival van de Miao. De ene zegt dat het om 12 uur begint, de andere spreekt van 14 uur en een derde vermoedt dat het om 16 uur begint. We keren dan maar terug met bus en taxi. Deze keer vergeet Wim de taxichauffeur, die blijkbaar ook verstrooid is, te betalen. Ria en Pieter duiken in de internetbar om te mailen naar hun kinderen en familie. Na het middagsoepje en -dutje regent het niet meer. Terwijl Ria naarstig voorschrijft, ... read more
De haartooi van de meisjes is prachtig.
Twee jonge meisjes in vol ornaat.
De lusheng spelers dragen gewone kledij.

Asia » China » Guizhou » Kaili February 22nd 2007

Donderdag 22 februari 2007. We checken uit in ons welbekend geworden Liping Hotel en sleuren al onze bagage naar het busstation. Een lange busrit over een bochtige weg door de bergen staat ons te wachten. Wim vliegt naar de middenplaats op de laatste rij, zodat hij zijn lange benen kan strekken. Pieter heeft het geluk dat er vooraan een plaatsje vrij is met ruim zicht op het landschap en de weg. Zo kan hij het gedrag van de chauffeur observeren, die de hele rit van 8 uur alleen rijdt. Toch blijven zijn reflexen tot in Kaili goed. Opvallend in het landschap zijn de vele bomen die in bloei komen. Eind februari is het hier al echt lente. In Kaili lopen we 500 meter naar het Yang Pan Po National Hotel dat ons kamers aanbiedt aan 120 ... read more
Affiche voor campagne in de strijd tegen AIDS.
Pleintje in Kaili.
Wim zet een verslag over van de Psion naar de Vaio onder het goedkeurend oog van de schrijfster.

Tot: 0.093s; Tpl: 0.005s; cc: 7; qc: 38; dbt: 0.0344s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb