Marrakesh (1683km)


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Marrakech-Tensift-El Haouz » Marrakech
January 30th 2007
Published: February 27th 2007
Edit Blog Post

Een marktjeEen marktjeEen marktje

in Marrakesh
Na een paar uurtjes in de trein kom ik tegen het eind van de middag aan in Marrakesh, ik weiger me te laten bedonderen door een de taxichauffeurs die echt allemaal, weigeren hun meter te gebruiken en belachelijke bedragen vragen, dus ga ik maar lopen richting het centrum. Het is wel een leuke stad, ziet er netjes uit, mooi onderhouden parken, nog geen bedelaars tegen gekomen. Ik wordt wat overmoedig en ga de medeina in, een dozijn vriendelijke gidsen en twee doodlopende staten later heb ik een hotel gevonden. Ik gooi mijn spullen op mijn kamer en ga maar eens de stad in, de straatjes zijn wat levendiger als in Fes, ik loop richting het grote centrale plein, Djemaa el-Fna, een enorm plein, vol met kraampjes met kruiden, dadals en vruchten, eindeloze rijen stalletjes met eten en vele straatartisten en muzikanten, het is gezellig, ik eet wat op het plein en ga het allemaal eens een beetje aan zitten kijken.
De volgende morgen, ga ik de highlights maar eens bekijken, ik ben de grote steden wel een beetje zat als het even lukt wil ik vandaag nog richting het zuiden, ik loop door de stad het enige vqn de bezienswaardigheden wat ik kan vinden zijn de moskee en wat mooie tuinen dan ga ik maar eens opzoek naar een mogelijkheid om richting het zuiden te gaan, Akhla is 28 uur met de bus, dat is wat veel in eens ga dus maar voor de bus naar Tan Tan ongeveer in het midden een uurtje of 12.


Additional photos below
Photos: 3, Displayed: 3


Advertisement



Tot: 0.053s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0349s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb