Marrakesh --> Dahkla


Advertisement
Western Sahara's flag
Africa » Western Sahara » South » Dakhla
January 31st 2007
Published: February 27th 2007
Edit Blog Post

DakhlaDakhlaDakhla

bij zonsondergang
Om 19:00u vertrekt de bus, ik ben ruim op tijd, drink een colaatje op een terasje pal voor de bus en om 19:30 vertrekken we, de bus zit niet vol gelukkig en ik kan schuin op twee plaatsen zitten, er wordt regelmatig gestopt, voor een pauze of om mensen in en uit te laten stappen, het valt best mee zo het is bijna comfortabel.
Als we weer een keertje stoppen rond 6:30 loop ik slaperig naar buiten voor een sigaretje en we zijn al in Tan Tan blijkt, snel mijn spullen uit de bus halen. Het is nog donker en ik sta ergens in een buiten wijk, eerst maar eens kijken of ik het centrum kan vinden, dat is niet ver gelukkig, maar het stelt ook helemaal niks voor een paar winkeltjes en restaurantjes, eerst maar ontbijten en kijken of het wat meer gaat leven als de stad ontwaakt. Dit blijkt niet het geval, ik vind het nutteloos hier een hotel te nemen en rond 10en ga ik weer terug richting het kantoortje van de busmaatschappij, de eerst bus vertrekt om 2:00u, reserveren is niet mogelijk, dat wordt de rest van de dag hangen en wachten. Pfffff, de hele dag gehangen, thee gedronken en wat rond geslentert, na het eten even internetten en mama bellen, het internetcafé is in elke geval tot 1:00u open dat is een fijn tijd verdrijf.
Als ik om 1:30u weer bij de busmaatschappij ben blijkt de bus vol te zitten en de tweede bus van 2:30u heeft ook geen plaats meer, ik bekijk de andere bestemmingen en met een chagarijnig ga ik de opties af, blijkbaar vloelt de man van de maatschappij met me mee en begint te bellen, bij een andere bus maatschappij is nog een plaatsje. Met de taxi naar de andere kant van het stadje, ik pers me zelf in de propvolle touringcar, ik heb geen beenruimte en het is stik heet in de bus, al dommelend wordt het uiteindelijk toch ochtend, de helft stapt uit, gelukkig ruimte, de rest van de reis verloopt prima rond 18:00u ben ik ezindelijk in Dahkla. Dahkla zelf is een slaperig stadje, er is niet veel op een goed restaurant na, de meeste auto's richting Mauritanië vertrekken 's morgens vroeg, dat ga ik niet meer reden om iets te regelen, ik blijf een dag extra en vertrek dus twee dagen later richting Mauritanië.

Advertisement



Tot: 0.1s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0621s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb