22 feb - souper de classe!

Belgium's flag
Europe » Belgium » Brussels-Capital Region » Brussels
February 22nd 2011
Published: February 22nd 2011

På tisdagar så är det "staff", ett möte uppe på avdelningen som ägen rum 1 gång i veckan. Min handledare går dit, jag har varit där en gång men det var svårt att hänga med så vi bestämde att jag istället tar hand om patienterna där nere under tiden.
Hade bland annat vår yngsta patient i eftermiddags. Han är yngre än vad jag är och har blivit skjuten, skadad i ryggmärgen och fått en paraplegie.
Han har alltid mycket folk omkring sig bland annat sin syster och även sin flickvän. Idag när vi pratade så kom det fram att han var gift, eller snarare skulle ha gift sig. Bröllopet skulle ägt rum den 28, den 21 blir han dock skjuten och hamnar på sjukhus. Hans flickvän, eller fru som han sa, han betraktar sig som gift nu, är dessutom gravid i 3 månaden.. Vilken soppa. Men mitt i vår diskussion när jag tränade stabilitet i hans stol så börjar han le, och säger: det är så skönt att komma ner här till er, det är så skön stämning och ni är så trevliga även om jag får slita! (om inte annat så lyser det ju upp ens dag!)

****

Efter praktiken gick jag till skolan för att hämta mitt certifikat som säger att jag är inskriven på skolan och att jag ska ha praktik i Waterloo och därför kan ta del av studentrabatten på ett tåg abonnemang (jag ska ut till en annan stad under min nästa praktik, som om Bryssel inte var en tillräckligt stor stad..)
Och frankrike är ju ökänt för sin byråkrati, det tog mer än 30 min för damen att få ut ett papper som skulle intyga detta. Tur att jag inte var stressad..

****

Sedan var det dags för "souper de classe" (= middag med klassen) Vi träffades vi som är tillsammans under den praktiska kursen, ca. 20 stycken. Åt och hade trevligt nu ikväll! Super mätt för tillfället! Dags att ladda batteriet för imorgon!
God Natt!

6th March 2011
VÅÅÅR!

Vilken härlig bild! Känns som om ni ligger lite lite före vädermässigt jämfört med oss i Trysil :)

Tot: 0.057s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 25; dbt: 0.0351s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb