25 februari - sista på först!


Advertisement
Belgium's flag
Europe » Belgium » Brussels-Capital Region » Brussels
February 25th 2011
Published: February 25th 2011
Edit Blog Post

I onsdags efter praktiken så var jag på ett evengemang ordnat av studenterna på min skola som utbildar sig till idrottsinstruktörer. Under kvällen så körde de aerobic och andra pass i en gympasal. Kul och skönt att få röra på sig lite!
Fick med mig Lucile (Fransyskan som jag bland annat bor med) hon gillade det också!

****

Sista dagarna på praktiken rullade på bra. Eftersom arbetsterapeuten på avdelningen där patienterna är innan de kommer till oss blivit opererad och därmed sjukskriven som hjälptes alla åt att ta hennes patienter. Jag fick i uppdrag att ta hand om en man som nyss blivit opererad. Han var väldigt svårfångad kan man säga. Dessutom var det svårt att veta vilket språk jag skulle prata. Hans modersmål är grekiska, vilket jag än inte behärskar. Han förstod mig inte så bra när jag pratade franska, inte heller engelska.. kanske skulle pratat på svenska?!
Kom fram till att han måste ha afasi. Han sa hela tiden "oui" på alla mina frågor eller när jag bad honom göra något, men han gjorde inget mer än log..
Inte lätt.
Började sedan mobilisera hans paretiska arm/hand. Då fick han iaf fram ett "aj". Mycket spastisk till en början med sen mjukades armen upp..

****

Igår när jag slutade praktiken så träffade jag en kompis i stan och vi gick till baren Delirium för after-work. Häftigt ställe!
När jag sedan kom hem så var jag väldigt osocial.. sååå tröööt! Eller var det kanske för att jag skulle slippa se fotboll med grabbarna.. Julian ville i allafall att jag skulle hejja på Lille, han berättade allt om lagen i hoppa om att jag skulle komma ihåg något. Det gjorde jag, målvakten i motståndarelaget var en viss Isaksson 😊

****

Sista dagen på första praktiken idag. Hade med mig lite svensk choklad (kanske inte det man ska ha med sig till belgare..) i form av Daim!
Slutbedömningen blev godkänd! woho! Hon var nöjd med mig, hon tyckte att jag verkligen hade visat vad jag gör för sista veckorna. Hennes slutkommentar var:
- Även om man inte ska jämföra olika praktikanter med varandra så måste jag säga att du hade väldigt bra vetenskapliga och teoretiska baser. Mycket bättre än de studenter jag haft innan.
Värmande kommentarer..
Sen gick jag och hämtade ut min lön, 6 veckor = 30 € ... eller var det kanske de som jag betalde i början för att få ut min vita skjorta?!

****

När jag gick hem från tramen så såg jag massa barn med olika ansiktsmasker, batman, katt.. m.m.. det luktar karneval och skollov! Det blir även lov för mig nästa vecka och det är behövligt efter dessa 6 intensiva veckor vill jag lova!

Advertisement



Tot: 0.247s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 54; dbt: 0.0618s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb