Zoekertje

March 2nd 2010
Published: March 2nd 2010

GEVONDEN:

- Pula weh, een eiland vlak voor de kust van Banda Aceh
- Een eiland met parelwitte standen en een azuur blauwe oceaan waar zich een van de mooiste koraalriffen die ik ooit heb gezien bevind.
- Een plek waar je gewoon met je bikini kunt zwemmen. Ik was al gewend geraakt aan het loodzware gevoel van met je kleren in het water.
- Een plek waar je al snokkelend even de ellende boven het zeeoppervlakte vergeet. Je voelt je een klein persoontje als toeschouwer van de felgekleurde vissen, kwallen, kreeften en zeeschildpadden (sorry heb geen onderwater camera dus geen bewijzen).
- Ik was het even vergeten maar heb geheugen weer opgefrist als je snokkend verbrand je rug heel erg. Mijn knieholtes zijn nog steeds knalrood en pijnlijk en mijn rug is aan het vervellingproces begonnen.
- Net op deze unieke plek vond in een Nederlands koppel die daar een paar bungalows verhuurt en een restaurant uitbaat. Fijn om weer een paar woorden Nederlands te kunnen praten en even niet na te denken van hoe zeg je dat in het Engels.
- Dat een lang weekend niet lang genoeg is voor deze plek.
- Een nieuwe missie in mijn leven: Op zoek naar nog mooiere plaatsen te wereld, ik denk dat het een heeeeeel lange zoektocht wordt.

GEZOCHT:
- Personen die mij willen vergezellen in boven genoemde missie.

Een uurtje geleden heb ik een presentatie van een uur gegeven over mijn onderzoek, de eerste resultaten en wat dit voor Unicef betekend. En al zeg ik het zelf: I rocked the house! Volgens mij kwamen ze er hier nu pas achter dat ik wel degelijk iets voor hun kan betekenen en dat door mijn onderzoek te steunen ze een beter beleid kunnen maken. Beetje jammer dat het op mijn voorlaatste dag gebeurd maar beter laat dan nooit.
Nu voel ik me mentaal klaar om thuis een goede thesis en advies rapport voor Unicef te schrijven.
Ik sluit deze periode af met het gevoel dat ik heel misschien toch iets heb bereikt hier in het Unicef kantoor. Maar ik weet dat ik vooral veel bereikt heb op persoonlijk vlak. Ik heb een beter beeld van de romantiek achter ontwikkelingshulp. Ik ben een paar ideeƫn en visies voor de toekomst rijker.
Op donderdag ochtend verlaat ik Banda Aceh, deze keer heb ik geen plan om terug te komen maar wie weet waar dit universum me nog naar toe zal brengen in de toekomst.

Tot snel!
Dikke zoenen

...
Lieve Elisje! Wat ben ik blij voor je dat je tog jezelf hebt kunnen bewijzen binnen Unicef en dat je onderzoek de gewenste resultaten geeft. Ik heb er vertrouwen in dat het een goed rapport/thesis wordt! Meid veel plezier nog de komende twee dagen en een fijne vliegreis toegewenst. En, ja, ik ga je wel helpen met je missie. Eerst moet ik wel even wat landjes inhalen. ;) Veel liefs, Lau
2nd March 2010

Ahhhh dit ziet er echt schitterd uit!!! Geniet er nog ff tjes van. Maar superleuk dat je er zooo snel weer bent! Dikke kus
2nd March 2010

Wow...! :) Wanneer ben je weer terug??? kus!

IKIKIKIK!!!
Ik wil wel mee op speurtocht naar mooie plekken, lijkt me enig! Goed reis en tot snel, xx joan

Tot: 0.112s; Tpl: 0.012s; cc: 13; qc: 56; dbt: 0.0783s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb