Jeffrey's bay

South Africa's flag
Africa » South Africa » Eastern Cape » Jeffreys Bay
March 12th 2009
Published: March 12th 2009

Ik ben nu ongeveer 3 en halve week in Jeffreys bay. Het is een klein stadje wat vlak naast de zee ligt en bekent is door de vele mensen die hier komen surfen. ik huur een gedeelte van een huis waar iemand in woont en heb mijn eigen woonkamer, slaapkamer, badkamer en ook nog een eigen keuken. De eerste anderhalve week was het project waarin ik werk gesloten en waren er alleen vergaderingen. De vergaderingen waren saai maar het gaf me wel de kans om de mensen van het team te leren kennen en om smiddags rustig het stadje en het strand te kunnen verkennen. Het strand is heel groot met een mooie zee en het is een van de weinige plekken waar je veilig kunt lopen. ik heb nu al een aantal keren dolfijnen gezien en ook een flamingo en dooie pinguins langs hetr strand.
Het project is nu bijna 2 weken open en het werk bevalt tot nu toe goed. er zijn 2 groepenm kinderen de eerste groep bevat kinderen die op straat leven of waar niemand naar omkikt ze douchen hier krijgen hier les en een ontbijd en een lunch ik hoef maar 2 keer per week wat met deze kinderen te doen. op maandag help ik in een soort handvaardigheidklas en op vrijdag is het filmkijken met ze.
Smiddags komt een groep kinderen die in een township wonen en na school worden opgevangen het werk met die kinderen is veel gewoon spelen en soms een aparte les zoals houtbewerking handvaardigheid en ook op vrijdag film. Net heb ik voor het eerts met 2 zwakbegaafde kinderen uit de township gewerkt. dat was ook heel leuk werk. De kinderen uit de middaggroep zijn heel enthousiast en klimmen de hele tijd in je nek. wat het werk erg leuk maakt. Nu moet ik gaan ze staan te roepen dat ikm de kamer voor de kinderne moet klaarmaken

12th March 2009

heyy
heyyy ivo je heb het naar je zin zo te horen!! vin het egt goed dat je dat doet lijkt me zwaar werk het is daar vast lekkerder weeer dan hier!!:P heel veel plz en suc6 daar en ik ben benieuwt naar je volgende blog keep up the good work;) Xx karen
12th March 2009

Tarzan in de rimboe
Heey!! Ik heb geen idee hoe dit allemaal werkt... maar ik heb het een beetje geprobeerd uit te vissen... Zo te zien is het hartstikke gaaf daar!! Je hebt al meer dieren gezien in die korte tijd, dan ik al die tijd in Austalie... Of tellen plat gereden dieren ook mee? Ik vind het echt leuk om de foto's te bekijken;) Maar als ik de keuken bekijk waar de aardappelen of zoiets gekookt werden, zou ik van te voren met liefde afscheid nemen van de keuken die hier thuis staat(A):p Was het moeilijk om een beetje te wennen aan Afrika? Want hoe is het eten daar?? Heb je al gekke dingen moeten eten?? Zoals een lekkere harige spinnenpoot of een teen van een ijsvogel? Of voel je je net als Tarzan in de Rimboe?:P En ben je nog wel te herkennen straks op de nieuwe foto's? Ik weet namelijk niet hoe zwart je geworden bent. Nou ik hoor wel!!;) xox vanuit Almere van Truus
15th March 2009

KINDEREN
IVOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ik heb altijd al geweten jij bent de perfecte vader! =) en dan maar zeggen kinderen dit en dat maar je bent nu al goed op weg xD Goede foto's btw je krijgt eindelijk een klein beetje kleur niet te zwart terug komen he:P ook niet als kalkoen please Ik verheug mij erg op je nieuwe blog! Peace out je weet wel je niet criminele neger uit A'dam
21st March 2009

Er is er één jarig!
Er is er één jarig, hoera, hoera! dat kun je wel zien dat ben jij!! dat vinden wij allen zo prettig jaja! en daarom zing ik heel blij, blij, blij, blij! hij leve lang hoera, hoera! hij leve lang, hoera, hoera! hij leve lang, hoera, hoera! lang zal hij leven, lang zal hij leven, lang zal hij leven in de gloria, in de glooooriiiiiaaa, in de glooooooorriiiiiiiiiiiaaaaaaa! hieperdepiep, hoera! hieperdepiep, hoeraaaaa!!! twee violen en een trommel en een fluit, want Ivo die is jarig en de vlaggen hangen uit! ei, ei, ei en we zijn zo blij, want Ivo die is jarig en dat vieren wij, ei, ei! hoera, hoera, is de koffie nog niet klaar? nee, nee. nee, nee, geef me dan een kppje thee. hij leeeeeveee, hij leeeveee, hij leve 100 jaar! 100 jaar te leven, 100 jaar te leven, 100 jaar te leven in de gloria, in de gloooooriiiiiiaaaaaa, in de glooooorriiiiiiiaaaa! hieperdepiep, hoera! hieperdepiep, hoera!!! Deeeeeeeeeeeeee kop van de kat is jarig en z'n pootjes vieren feest, zij staartje kon niet meedoen, want die was pas ziek geweest! hij kwam pas uit het ziekenhuis en had zo'n last van z'n keel! en al dat dansen en dat springen was hem veel te veel!:D happy birthday to you! happy birthday to you! happy birthday, dear Ivooooo! happy birthday to youuuuu!!! gefeliciteerd lief!:D x Lara

Tot: 0.113s; Tpl: 0.024s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0531s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb