...ventetiden...

Europe » Norway » Western Norway » Bergen
March 10th 2008
Published: March 10th 2008

PadlingPadlingPadling

Dette håper vi å gjøre mer av i langt varmere farvann enn Seimsfjorden.
...det er nå 3 måneder til avreise. Tiden fram til vi skal reise går veldig seint.
Vi startet planleggingen av turen i september 2007,
og mange tusen reisehåndbok-sider senere er vi litt mer oppdatert om - stedene vi ønsker å se og oppleve.

Da vi startet planleggingen så vi for oss en "jorden-rundt" tur. Men, vi har nå bestemt oss for å reise i Latinamerika. Vi har begge fått permisjon fra jobbene våre fra 11. juni iår fram til 31. august 2009.
Vi ønsker å starte turen med et spansk-kurs på 1-2 måneder. Kanskje det blir i Mendoza, Argentina!? Deretter håper vi å få sett det meste av det beste i sør- og mellomamerika.

Desember 2007 tok vi 1.runde med vaksinasjon. Føles som vi fikk flere sprøyter den dagen enn vi tilsammen har tatt hele livet fram til da.

Fra nyttår leide vi ut huset vårt og flyttet på hybel i Bergen sentrum.

2. runde med vaksiner tok vi i slutten av januar - heldigvis litt færre denne gang.

I februar kjøpte vi de første flybillettene:
14.juni Bergen-Oslo-Madrid
22.juni Madrid-Buenos Aires
Totalpris flybilletter fram til Buenos Aires: 10 400,- NOK for begge to.
FjellturFjellturFjelltur

Høyere fjelltopper enn det er i Stølsheimen ønsker vi også å bestige...

Nå prøver vi å få solgt bilen vår, men det går dessverre litt tregt. Anyone!!! Noen som vil kjøpe en Audi A3????

Idag fant vi en nyoppstartet reisebutikk!!!!! CHILLOUT i Torggaten 11. De hadde alt en reisende kunne ønske seg og mer til. Vi fant straks ryggsekker vi har vært på utkikk etter lenge.
Vi ser for oss at vi kommer til å bruke mer penger enn vi burde i denne butikken - de hadde tilogmed kaffebar der.

11th March 2008

Veldig kjekt :-)
Gleder meg til fortsettelsen, det blir spennende :-)
11th March 2008

God tur og lykke til.
Det kommer til å bli spennde og en kjempe utfordring. Gleder oss til å kunne følge med på travelbloggers. Lykke til. Sviges/mamma og Sviges/pappa
13th March 2008

Lykke til
Kos dere når dere er ute og reeeeeiser :D
10th June 2008

GOD TUR!!!!
Da er din siste arbeidsdag her hos oss unnagjort, og du kan fokusere på de siste forberedelsene. Ønsker dere all mulig hell og lykke på ferden! GOD TUR!!! :o)
12th June 2008

God tur fra Nordvest
Så artig - har ikke hørt om denne turen. Dette var fine nyheter! Dere må ha en fantastisk tur! Jeg og Jørn-å har lyst å gjøre det samme - når alle barna er store nok til å klare seg selv, eller ta de med en gang i livet! Dere vil da være til stor inspirasjon. Hva i huleste skal Knudsen gjøre uten deg?
12th June 2008

Hei Hei
Ja då er dere klare for tur :), eg ønsker dere begge ein god tur , er mye spenning kan eg tenke meg he he :)
17th June 2008

Hilsen fra Oterhaugane !!
Hei og hå , håper dere får sove litt nå siden dere har kommet dere i gang med reisen :-)) ønsker dere lykke til på turen og så snakkes vi etter vært :-)
21st June 2008

Vann
Ja da er turen igang! Håper det går bra. Ville bare si at Haglen har det bra (etter forholdene). Den sov litt dårlig de første nettene, da den savnet mor. Men nå går alt mye bedre. :-) Hilser fra Erle,Selma,Merethe og Jørn

Tot: 0.085s; Tpl: 0.027s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0349s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb