bonsoiree

Africa » Burkina Faso » Centre » Ouagadougou
November 9th 2006
Published: November 9th 2006

Berichtje uit Afrika!

Het gaat hier allemaal zijn gangetje: 's ochtends worden we na het onbijt opgehaald door Bona de chauffeur van Cifor (het project waar we aan gekoppeld zijn) tot een uur of twaalf beetje aan het werk op het kantoor samen met onze vrienden Issouf; die altijd lacht om alles wat ik zeg, verstaat amper engels en spreekt alleen frans in de vijfde versnelling, en Siaka; probeert engels en dat lukt hem aardig; zijn al twee keer door hem uitgenodigt en we hebben nog een aantal afspraken met de rest van zijn familie staan... (oa gefrituurde rupsen met gemalen rijstebrij ofzo)
Tussen 12 en 2 a 3 is er siesta, dan eten we rijst of pasta in de stad of bij Elke, maar die is gisteren terug naar Nederland gevlogen met een zieke baby. Hopelijk gaat dat goed.
Na de pauze nog wat werken met de luchtfoto's voor het onderzoek en dan worden we weer thuis afgezet.
's Avonds ergen een lekkere rijst met saus eten met een lekker goedkoop biertje voor twee euro in totaal, en dan weer lekker door de smoggerige atmosfeer naar ons verblijf.
Van het weekend nog de finish van de tour de Faso meegemaakt, en daarna nog even achter de finish met de winnaar de belg Verdonk gepraat, jaja het kan allemaal in Burkina. Diezelfde avond naar een internationaal festival geweest waar allemaal afrikaanse kunst werd verkocht en muziek werd gespeeld, errug druk en langs die kraampjes wordt je elke keer naar binnen gesleurd.
Morgen voor de tweede keer het veldwerkgebied in. Het verblijf (van de burgemeester) zag er erg goed uit, maar het is gebied is toch wel een stapje terug in vergelijking met Ouaga, maar wordt wel gezellig met onze afrikaanse vrienden.

Nu ff geen foto's buij me maar houden jullie tegoed.

Salut,
Bart

Nu plus foto's......................ENJOY

10th November 2006

Lijkt me geweldig om te doen Bart. Maar de vraag blijft: GEBRUIK JE JE DRINKFLES WEL?

hoihoi
heey, klinkt allemaal erg leuk, gaaf stukje van de tour de faso gezien! succes met t veldwerk! Liefs :)

veeel plezier!
heeej bart, heb je site gevonden, in ongewenste post, leuk om te lezen, je schrijft leuk, veel plezier! en succes! liefs!
13th November 2006

Gaat lekker kerel!
Hey kleine neef, Zijn mooie verhalen. Goed te lezen dat ie prima gaat. Lullig dat bellen niets meer wordt.... :) Zoal je ziet hebben we de link gevonden en blijven we op de hoogte. Succes met je onderzoek en veel plezier van ons!
14th November 2006

Bartje met een B - ole! ole! -
Ha Bart na wat navragen heb ik hierbij dan ook je reisverslag gevonden. Ziet er allemaal tof uit. Veel plezier daar!

Tot: 0.098s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 59; dbt: 0.0655s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb