Brasil Curitiba (Paranagua - Morrentes)

South America
February 16th 2007
Published: February 17th 2007

English Summary:
We stayed in Curitiba only for one day, just take one of the famous train ride in the world: Curitiba to Paranagua. The train trip makes its fame worth it. Great scenery, through the rainforrest to the sea at Paranagua. We found Paranagua ok, a nice town to scroll around for a few hours. Morente was much more touristic
. For more detail (pratical) info look at our Total Brasil chapter

Na een redelijke goede nachtbus arriveren we in de ochtend in 1 van de schoonste steden van Brazilie: Curitiba (2 mln). We laten onze grote rugzak bewaakt achter op het station en pakken de bus richting Paranagua.

We lopen langs de kust, genieten van wederom koloniale huizen en genieten van een lunch die te billig voor woorden was. Voor 3 euro kreeg willem 7 verschillende schaaltjes: Rijst + Bonen+ Spaghetti bolognese+ gefrituurde vis met friet+ tomaten, komkomer+ geraspte kaas+ stukjes biefstuk.

vanuit Morente nemen we de bekende treintrip terug naar curitiba. 3 uur genieten van een schitterend uitzicht en rijden we door diverse tunnels en over bruggen, dwars door het regenwoud.

bij terugkomst in Curitiba, nog wat rond gelopen in het centrum waar veel luxe shoppingmalls zijn en pakken vervolgens de nachtbus naar de watervallen Foz do Iguazu.

Tot: 0.211s; Tpl: 0.009s; cc: 30; qc: 137; dbt: 0.105s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb