Brasil - Foz de Iguazu

South America » Brazil » Paraná » Foz do Iguaçu
February 17th 2007
Published: February 21st 2007

english Summary
Today we visited the Brasilian site of the waterfalls. Beautifull view on the falls. The falls are surrounded by beautiful nature
We spent our night at Puerto Iguazu (argentina)

Na een wat mindere nachtbus komen we rond 7:30 am aan in Foz de Iguazu. De planning is hier de Brazilaanse kant van de watervallen te bekijken, om vervolgens door te gaan naar de Argentijnse kant voor een hostel. De Argentijnse kant willen we de dag erna bekijken.

Na een overheerlijke douche op het station met handoek, shampoo en zeep, kunnen we fris en fruitig richting de watervallen.

Bij de ingang van het park scoren we een ontbijtje en slaan we onze backpack op en nemen samen met 50 andere toeristen de dubbeldecker richting THE FALLSssss.

Bij aankomst lezen we dat we zowaar 1200 meter moeten lopen wat Level Medium heeft.. we zien mensen twijfelen.. enkele amerikanen haken al af en nemen een taxi richting het eindpunt. Na 20 minuten komen we aan, na de vele kodak momenten.

Helaas is het bewolkt en valt er af en toe een bui. Dit doet niet af aan de prachtige indrukwekkende watervallen die om ons heen prijken.

Hier vandaag maar weining Mañana cultuur. Worden wij normaal gesproken ongeduldig van het altijd-maar-wachten van de bussen hier. vandaag reed tot 2x toe onze bus weg omdat wij volgens hen te langzaam handelden. Bij de douane en bij de exchange, zo kwam het dat we 3x de ticket hebben betaald voor hetzelfde traject.... Muy Malo !!!

Rond 15:00 incl 1 uur tijdsverschil erbij (verschil met NL is nu 5 uur geworden) lopen we de grens over Argentinie in. Heerlijk hier weer lekker spaans spreken ondanks het aangeboren- aangeleerd spraakgebrek van de argentijnen.

De prijzen dalen ook met de kilometers waarin we ons verwijderen van Rio. Betaalden we in Rio nog 40 euro (!!!) voor een Habitation Doble nu zitten we rond de 15 Includo Desayuno en dit keer ook zowaar Aircondicionado

Tot: 0.39s; Tpl: 0.011s; cc: 30; qc: 138; dbt: 0.259s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb