Beestachtig!


Advertisement
Suriname's flag
South America » Suriname » Paramaribo
August 29th 2007
Published: August 29th 2007
Edit Blog Post

Helleu peoples!!

Aan t genieten van de late zomer?? Hoor dat t eindelijk sort of summer is daar. Aahhh zo zielig voor jullie joh. :-P
Hier is t elke zo over de 30 graden (als ik het NOS-journaal mag geloven). Gelukkig heb ik airco op werk dus daar merk ik op zich weinig van. En aangezien ik de eeuwige koukleum (hoe schrijf je dat in hemeltjesnaam) ben, is deze temperatuur just right for me en smelt ik nog niet helemaal weg.
Nou, voor de mensen die het nog niet weten….ik had me vorige week toch een beestachtige week!! Jeetje zeg. En dan bedoel ik dat in de meest letterlijke zin. Vorige week ging het wel twee dagen regenen. Als het regent zoeken niet alle mensen een droog plaatsje, maar de beesten dus ook helaas.
Aangezien Speedy een waterschildpad is zie ik hem alleen als t regent, dus hij kwam ook weer ff op bezoek. Nou ok, not so scary right. Dus ik geniet van het kijken naar mijn turtle en plotseling rent er een super grote rat voorbij richting Speedy. Ik dacht ff dat ie hem ging opeten ofzo. Keek met een half dichtgeknepen oog, maar toen was dat dikke beest gelukkig weg. En people trust me when I say….THE DAMN RAT WAS HUGGEEEE.
Toen ik mezelf had opgesloten in huis moest ik natuurlijk ff bekomen van de schrik. Nou die dag had ik overleefd en de volgende dag regent t weer. En nee hoor, toen was het geen rat die langskwam maaaaaarr….een leguaan! Ik verwacht dus echt geen leguaan in mijn tuintje. En aangezien je die al helemaal niet zo vaak ziet (zkr niet in de stad) had ik alle moed verzameld om een fotootje ervan te maken. Hoorde later dat het een delicatesse is hier en dat ik er nog redelijk wat geld voor zou kunnen krijgen. Als ik dat had geweten had ik wel ff iemand gebeld om dat beest te killen. Haha
Verder was er nog een kakkerlak in mijn keuken! Deze was niet zo groot op zich, heb grotere gezien in Brasil, maar tochhhh…is eng, viesss en kapot snel! Verder heb ik nog n aantal kamrawintjes (gekko’s) gezien, die wandelen zo een beetje door t hele huis alsof ze ook huur betalen! Ik was laats op balkon aan t praten met mn neef, kwam er ineens ergens een grote kat vandaan. Echt geen ideeeee waar dat beest vandaan kwam, aangezien alles toch redelijk is afgesloten! En nee ik vind katten niet eng of course, heb niet voor nix ook een kat thuis, maar als je t niet verwacht en je bent druk bezig een verhaal te vertellen dan its freaking eng!!! En die kat was echt supppeeer groot, nog groter dan mijn Simba!! En jullie kennen allemaal Simba wel, sort of the biggest cat ever ofzo. Maar dit beest leek wel een kleine puma ofzo man. En juist toen ik dacht dat ik inmiddels de hele dierentuin voorbij had zien komen en gaan ging ik gister kleren wassen…..
Dus ik schoof de wasmachine op en zie een suuuper grote kikker zitten. Roché ik zeiiii toch dat ik een kikker zag zondag!!!!! Thank gooddd dat ie een beetje sloom was (waarschijnlijk doordat ie zo dik was). Dus hij begon niet wild te springen ofzo. Toen ik uitgegild was en niet meer helemaal verstijfd daar stond, ben ik snel naar binnen gerend en heb de deur dicht gedaan. Heb toen mn neef gesmst wat er aan de hand was en of ie toevallig in de buurt was. Die kwam dat beest gelukkig verjagen en kom ik gewoon de was doen.
Jaja…kort samengevat…beestachtige avonturen hier in Paramaribo!!


Advertisement



29th August 2007

Whuahahha, idd beestachtig Nellie! Pas maar op dat ze niet in je koffer gaan zitten =P
29th August 2007

jeeeee inderdaad een beestenboel. Net zoals wij vroeger erover spraken. Dus ik heb niet gelogen... Je merkt het. Ze moeten je echt hebben. Ze dachten er is iemand van Holland gekomen, dus even kennismaken. misschien neemt ze mij dan mee hahahaha of heeft ze misschien nederlandse euro's meegenomen..... Of van die lekkere geurtjes.. Maar een hagedis was inderdaad een toppunt. Die schildpad vond ik ook al heel raar..Heb ik zelf nooit eerder in Suriname gezien in de 27 jaar dat ik er woonde. Maar goed zo zie je maar. Je hebt nog even te gaan. Wei weet wat je allemaal nog voor dieren ziet.... in ieder geval avontuurlijker kan het niet meer denk ik. Behalve als je naar het binnenland gaat. Nog geen slangen dus?? ok gelukkig maar niet... .Ik had er wel 2 gezien in de 3 weken dat ik er was.....(maar jah in Nickerie) groetjes hou je taai in je beestenbende daar. brasa's en kussies
3rd September 2007

Olá menina!! Leuk om te lezen dat het nog steeds goed gaat!! Ik ben ook weer terug uit Indonland.. was leuk!! Tot wanneer blijf je nou weg?? Wil weer aan de sushi met je namelijk :) Beijinhos!
5th September 2007

Olá!!!! Owww zo snel gegaan man. Al terug in NL. En bevalt t? Of wil je weer weg? Ik blijf tot begin januari hier denk ik. En damnnn I need some sushi too!! Wil dat zo snellll mogelijk eten als ik er weer ben.

Tot: 0.072s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 30; dbt: 0.0442s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb