Blogs from Paramaribo, Suriname, South America

South America » Suriname » Paramaribo December 12th 2015

Dag 14: Bekomen van de jungle Vandaag was een heel rustige dag. Ik schreef bijna een hele dag aan mijn blog en in de late namiddag wandelden we nog even door Paramaribo en reserveerden we bij De Waag, een iets sjikker restaurantje in Paramaribo. Ik kocht nog enkele souvenirs en genoot nog van de laatste volledige dag en van mijn fantastische vriendin voor ik morgen weer naar huis ging. 's Avonds aten we dus in De Waag. Een heerlijk driegangendiner bestelden we. Beiden een mixed grill waarvan de worst toch wel pittig was, maar alles was echt heel erg lekker. We genoten van elkaars gezelschap en van het eten en later op de avond gingen we terug naar Karen's huis. Het duurde niet lang voor we beiden in slaap vielen. (de aftermath van de jungle). Dag ... read more
2015-12-12 19.36.23
2015-12-12 19.29.30

South America » Suriname » Paramaribo December 6th 2015

Dag 7: dolfijnspotten Het zag er naar uit dat de komende 3 dagen best rustig gaan worden. We bleven deze dag dan ook voornamelijk op hotel. Op het gemakje wat ontbijten, douchen en dan wat op het terras zitten. Karen werkte wat voor school en ik typte de Travelblog. Verder Skypeten we met het thuisfront. In de late namiddag had Karen een tripje geregeld. We gingen op een boot dolfijnen spotten. Grappig was dat een koppel op ons hotel ook dit tripje op dezelfde moment geregeld had en we dus bijna hun taxi inpikten (we hadden er beide eentje gebeld). We stapten de boot op om zo op kijkjacht te gaan naar dolfijnen. We vonden ze vrij snel bij enkele vissersboten. Rond de boten vlogen enorme zwermen vogels! Niet te geloven! Foto’s nemen van de dolfijnen ... read more

South America » Suriname » Paramaribo November 30th 2015

Vandaag ging Karen me de stad laten zien. Maar eerst stonden we vandaag wat vroeger op (8u30) om optijd te ontbijten, want Karen moest om half 10 nog iets doen voor haar stage. Terwijl typte ik de Travelblog van de vorige 2 dagen. Meteen daarna trokken we de stad in. Onder goed gegids van Karen was de kathedraal of basiliek de eerste stop. Een gebouw gemaakt helemaal van hout en Suriname claimt de grootste houten kathedraal/basiliek van Zuid-Amerika te hebben, maar Colombia doet dat blijkbaar ook. Als ik daar eens kom, zal ik het meteen settlen met mijn meetlat! Het gebouw was al prachtig van buiten en van binnen was dit nog mooier! We wandelden door de winkelstraten van Paramaribo en dat was geweldig! Blijkbaar hebben alle winkels hier airco J en hangt er hier en ... read more

South America » Suriname » Paramaribo November 29th 2015

Dag 1: heenreis Opstaan om half 6 om tegen 6u te vertrekken. Ik had weinig geslapen, maar dat is niet erg, want ik had een vlucht van meer dan 9u voor de boeg, dus daar kon ik nog genoeg slapen. Helaas was ik veel te laat met het reserveren van mijn stoel, waardoor ik erg slecht zat (in het midden van de middenrij). Ik zat naast een vrouw die wel minstens 3 GSM's had en continu aan het bellen was met de verschillende (voor het opstijgen). Blijkbaar zat haar zus ergens anders op het vliegtuig en ze vroeg of ik met haar wou wisselen. Geen probleem voor mij. Ik zat deze keer dichter vooraan in het vliegtuig en zat aan het gangpad. (Dat was goed, want ik moest veel naar de wc!) De mensen naast mij ... read more
2015-11-28 06.24.29
2015-11-28 05.59.37
2015-11-28 17.31.34

South America » Suriname » Paramaribo July 18th 2015

Hallo daar! Ik hoor dat jullie geteisterd worden door heel erg warm weer, ik geloof dat dit fenomeen “zomer” heet… wat vreselijk zeg! Je kunt zwemmen, ijsjes eten, bbqen, ’s avonds lang buiten zitten, mooie lichamen in weinig kleding spotten en wat niet.. Ik heb ontzettend met jullie te doen. Zelf slaap ik vooral veel, in mijn nieuwe onderkomen bij ex-collega en vriendin Anuska. Ondertussen ben ik zo ver dat ik door de kakofonie van honden, papegaaien, hanen, Japie de vleermuis en kleine kinderen heen slaap. Zelfs die enorme kuil in mijn matras begint te wennen. Het is wel gezellig bij Anuska thuis die ik via het werk heb leren kennen. Ze woont met haar ouders, broer, schoonzus en hun twee kinderen in één huis. Buiten het inhalen van mijn slaap van de afgelopen maand doe ... read more
No hesitation
Boat ride
Hello

South America » Suriname » Paramaribo June 30th 2015

Hallo mensen aan de andere kant van de oceaan! Al meer dan een maand geleden ben ik mijn nieuwe avontuur begonnen hier in Paramaribo, de hoofdstad van Suriname. Ik weet dat jullie allemaal ongeduldig en vol spanning wachten op een bericht, gekluisterd aan jullie telefoons, tablets, laptops, desktops en wat niet J. Waar zal ik beginnen…? Nou bij het begin natuurlijk… Mijn vertrek ging redelijk smooth ook al hadden we geen tijd om ff te gaan zitten voor onze traditionele Starbucks koffie die we normaliter wegsippen als mijn familie me wegbrengt (en dat doen ze regelmatig). Nee, deze keer had ik weinig tijd en werd ik verwacht in de business lounge. Ja mensen, de tijd dat ik verlepte oude vellen moet masseren is voorbij. Nu begeef ik me tussen de zakenmensen, dat betekend dus sjieke hapjes ... read more
Zonsopgang
By night
Pastel

South America » Suriname » Paramaribo December 22nd 2012

Day 428 Wednesday 12th December The lady must have called Frank the taxi driver because at 7.40am still no taxi and at 7.45am still no taxi, apparently he had to take his kids to school that’s OK we only need to catch a ferry. The lady quickly called another taxi and he turned up in within a few minutes and got us down the port which was only 5 minutes away. If we had missed the ferry it really was no problem because motorised canoes do the trip all day. This taxi dropped us right in front of the Federal Police building at the port where we were stamped out of French Guiana and we walked the few steps down to the car ferry which costs 4 euros each for the 15 minute journey to Suriname. ... read more
Nieuw Nickerie

South America » Suriname » Paramaribo August 31st 2012

Firstly we had to get there from Macapa, simples!! You’d think?? We had 2 seats booked for the 11 hour overnight trip to Oiapoque on the border. Unfortunately, we had been sold seats 46 and 47 on a 46 seater bus! Option 1, stay in Macapa and catch the bus the following morning (all at the bus company’s expense) or Option 2, stay on the bus, standing in the aisle for 11 hours and accept a refund as an apology? Bargain….we’ll take option number 2 please…. that was one tough journey!!! The trip was followed by a 2 hour wait for the striking Brazillian Police to open the Immigration office and a stunning taxi boat ride under the bridge which is built but is yet to open and finally, we arrived in French Guyana, Europe, strange…but ... read more
Control Room
Tour de Guyane
Bigi Pan Canal

South America » Suriname » Paramaribo January 5th 2012

Hello everyone, it has been a while since I wrote a blog! Some of you knew already, last October I won a return ticket of Insel Air. They organized a photo-competition on Facebook. I had a choice from each and every destination they fly to. Obviously I wasn't going to choose a nearby destination. I chose for Suriname, which is the furthest they fly to, after the USA. Since mid-2011 I started to think about Suriname again because last time I was there was in mid-2004 and I really wanted to go again. Surinam is a country in northeastern South America. It used to be part of the Dutch Kingdom, until 1975, therefore Curaçao still has ties with the country. It has around 500 000 people and it's capital is Paramaribo. It's sparsely populated, most people ... read more
Paramaribo
Paramaribo (mosque left and synagogue right)
Parbo Beer!

South America » Suriname » Paramaribo May 21st 2011

"The same evening we went into town. Along the streets we see beautiful wooden houses and high palms. Remarkable is that they lack any glass in the windows. I have to adapt to the food. Only the papaja's (a kind of fruit) are very delicious. The beer (Parbo = Amstel) is sold in one liter bottles: Djogo's. Everywhere are whores. This night I will sleep for the first time under a mosquitonet." I write this in my diary on Friday 13th of december 1968. I was then 21 years old. Now I am 63 and I am again in Paramaribo. The beautiful wooden houses, the high palms and the djogo's are still there, but the whores have disappeared, together with the TRIS-(Troepenmacht in Suriname) soldiers, the boys who served in Suriname, which was a Dutch colony ... read more
Between soldiers
The Gravenstraat

Tot: 0.307s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 82; dbt: 0.089s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb