Lima

South America » Peru » Lima » Lima » Miraflores
August 15th 2010
Published: August 15th 2010

Zijkant Plaza MayorZijkant Plaza MayorZijkant Plaza Mayor

Het hoofdplein van Lima heeft allemaal gele gebouwen eromheen. Heel geel.
Buenas Tardes!

Een laatste blog vanuit dit halfrond (waarschijnlijk ook nog een laatste vanuit NL met het bericht dat we heel zijn aangekomen =P)! Lima dit keer, waar we al zo'n 3 dagen rondhangen.

Vanuit Pisco reden we in 4 uur naar Lima. Halverwege opeens op een 4-baans 'snel'-weg. We kwamen in de bewoonde wereld, dat was duidelijk. Tijdens de taxirit naar ons hostel zagen we het Westerse karakter van ons deel van de stad. Een soort New York, maar dan lagere gebouwen en meer bussen. We zitten, hoe kan het dan ook anders, naast het John F Kennedy Park.

Vrijdag zijn we centraal Lima gaan ontdekken. Grote, imposante, Europeesachtige gebouwen daar. In een chifa, chinees restaurant, in Chinatown hebben we lekker geluncht op z'n Chinees. Daarna de San Francisco klooster met katacombes. Daar lagen alle Limanezen (?) van een paar honderd jaar terug; aan alle overgebleven botten te zien een heleboel. Verder ook een mooi klooster.

Het museum van de inquisitie hebben we ook nog even met een bezoekje vereerd. Kost niets, was ook niet echt spetterend.

Die avond hebben wij voor onszelf gekookt. En nog lekker ook. Was wel weer even wennen na ruim
Ons eigen etenOns eigen etenOns eigen eten

Ja, we hebben gekookt! In de keuken van ons hostel in Lima. Lekker dat het was.
4 weken geen pan aangeraakt te hebben. Meteen ook genoeg voor de lunch de dag erna.

Die dag, zaterdag dus, gingen we een fietstocht ondernemen. Er kwamen 3 mensen ons ophalen en toen gingen we met een van hen op pad. Tussen de toeterende en snel rijdende auto's door zochten wij onze weg naar de kust. Daar is een mooi fietspad (denk Central Park, maar dan langwerpig) langs een heel groot deel van de kust. Jammer genoeg weer enorm genoten van de zeemist, dus de uitzichten vielen een beetje tegen. Toch lekker gefietst. Met helm.
Een toerist moet ook af en toe de toerist uithangen, dus dat deden wij de rest van de dag. Lees: geld uitgeven.

Vanochtend hebben we na onze laatste chillochtend de Huaca Pucllana bezocht, de Heilige Speeltuin, tempel dus (pre-Inka). Leuke, goed verstaandbare gids was een groot pluspunt. Grijze lucht weer eens groot minpunt. Busje gepakt naar Barranco, een wijk met charme aan zee. Daar hebben geluncht op het pleintje voor de kerk, helaas zonder zon. Het electriciteitsmuseum was ons volgende doel. De jukebox was het absolute hoogtepunt. 1 sol er in, de Bee Gees eruit, en hoe?! Briljant leuk, daar hebben we even
Kustlijn LimaKustlijn LimaKustlijn Lima

Door een opening in de muur van het Love Park. Schattig, he!
staan dansen samen met een stelletje Amerikanen die het ook wel mooi vonden. Na een Pisco Sour, HET drankje van Peru, weer een busje terug gepakt. Dat doen we allemaal even. Nog een bewonderaar in de bus gehad, iets wat hier vaker voorkomt...

We zijn al half ingecheckt (Europa moeten we in ieder geval kunnen bereiken). Mochten we stranden in Madrid, dan horen jullie het wel. Vanavond gaan we weer lekker eten in een gek klein tentje waar je bijna niets betaald voor het eten en drinken. Fijn is dat toch.

We gaan jullie allemaal weer terugzien over een paar dagen, dus tot snel!
Daan en Fre

HelmenHelmen
Helmen

Ietwat scheef daar links, maar wel echt nodig in Lima.
BootjesBootjes
Bootjes

In Chorillos, een van de zuidelijkere wijken van Lima.
Huaca PucllanaHuaca Pucllana
Huaca Pucllana

Een tempel in Lima, althans dat wat er van over is.
De weegschaalDe weegschaal
De weegschaal

Een echte antieke weegschaal. Hij vertelde alleen niet hoe zwaar Danielle is...
Jukebox!!!Jukebox!!!
Jukebox!!!

We hebben er een muntje ingegooid en toen de Bee Gees met Night Fever aangezet. Echt briljant!
Pisco SourPisco Sour
Pisco Sour

HET drankje van Peru, dus ja, dat moesten wij even proeven.

16th August 2010

omg wat gaat dat snel zeg:P Heb net een beetje alle blogs bijgelezen in het kader van studieontwijkendgedrag(A) (stomme herkansing..) Wel echt allemaal geweldig wat jullie hebben gedaan hoor! en btw die helm staat je wel echt super fre:P x eline

Tot: 0.109s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0768s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb