Zaterdag is uitstapdag!

Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Cusco
September 17th 2011
Published: September 18th 2011

Vandaag hebben we een uitstap gedaan naar Maras, Moray en Las Salinas.
Eerst moesten we de bus nemen vanuit Cusco tot in Maras. We bleken de enige toeristen te zijn op de bus, blijkbaar is dit niet zo bekend bij de toeristen of komen ze met ander vervoer tot daar.
Aangekomen in Maras stonden er al verschillende taxichauffeurs te wachten om de mensen naar het ‘centrum’ van Maras te brengen. Nadat we over de prijs hadden onderhandeld, ging de taxichauffeur ons naar de 3 plaatsen brengen die we gingen bezoeken en daar ook op ons wachten (luxe!). Het centrum van Maras bleek 1 dorpsplein te zijn, met een ‘koloniale kerk’. Die kerk was wel erg bouwvallig en we schrokken wanneer we hoorden dat de kerk toch nog zeer regelmatig gebruikt wordt. Voor de rest was er weinig te zien dus bracht de chauffeur ons naar Moray.
Dit zijn Incaterrassen waar vroeger de Inca’s hun groenten en fruit op teelden. Dat was echt prachtig om te zien! Wat een fantastisch uitzicht van bovenuit. Je kon helemaal tot beneden wandelen via speciale trapjes. Beneden aangekomen keken we naar boven en daar zagen we een regenboog helemaal rondom de zon! Een toerist zei tegen ons dat we wel heel veel geluk hadden dat dit net nu gebeurde, want dat dit echt nooit voorvalt! Wow, wij hebben weeral geluk!!! Dus wij meteen verschillende foto’s trekken zodat we dit aan iedereen konden laten zien! Tja, thuis aangekomen bleek onze huisgenoot dit vorige week nog gezien te hebben en ze vertelde ons dat dit vrij vaak voorvalt.. Ons enthousiasme was al ietsje minder, maar voor ons blijft het speciaal .

Na Moray bracht onze chauffeur ons naar Las Salinas. Dit zijn zoutbanken waaruit zout wordt ontgonnen voor de hele bevolking van Peru. Wow, dit was echt prachtig om te zien! We zagen de mensen daar aan het werk en het zag er geen makkelijke karwei uit! Via smalle paadjes kon je een heel stuk tussen de zoutvlakten wandelen.

Na Las Salinas terug naar de bushalte waar we een bus terug namen richting Cusco. Wow dit was echt de moeite vandaag! We kijken al uit naar de andere dingen die we hier nog gaan bezoeken.

Hasta luego!
Aline en Sofie

Tot: 0.069s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 52; dbt: 0.0464s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb