Marijke & Luc

South America » Ecuador » North » Quito
July 3rd 2007
Published: July 3rd 2007

Hallo,

Onze reis is vlot verlopen van Menen naar Zaventem, gevoerd door de zussen Mia en Myriam. Philip stond ons op te wachten in de luchthaven. Na de check in door de douane en hup, een uurtje later landen in Frankfurt. Eventjes wachten op de connectie en vertrekken voor een vlucht van 10u15 naar Caracas, Venezuela. Tot hier alles goed, tot we de georganiseerde chaos moesten ondergaan voor het transferreren van onze bagage. Na veel weg en weer geloop beloven ze ons de bagage door te vliegen tot Quito, alwaar we geduldig zitten te wachten tot we een seintje krijgen van de bagagebehandeling, want ze zijn er in geslaagd een heleboel valiezen met onze vlucht mee te sturen, en jawel, onze rugzakken, twee stuks, zaten er niet bij. Niet getreurd, de papieren ingevuld en afwachten of ze zoals beloofd deze namiddag zullen opdagen.
Ondertussen al heel wat rondgelopen in Quito, voornamelijk het nieuw gedeelte van de stad, waar de tropenzon alom aanwezig is en onze snoet lichtroze heeft gekleurd. Met de nieuwe wetgeving rond veiligheid in Zaventem dachten we slim te zijn en hebben we natuurlijk de zonnecreme en co in onze rugzak gestopt, die we nu nog niet hebben, haha.
In een aantal winkels hebben we voor een appel en een ei een aantal nieuwe spullen aangekocht, en de rekening sturren we dan naar de luchtvaartmaatschappij.
Eerste indruk Quito: proper, heel verzorgde mensen, vriendelijk, meestal enkel spaans, tropenzon op rond 6u30 en onder om 18u30. Quito by night nog niet gezocht wegens jetlagje ( tijdsverschil van 7 uur ), lokale keuken geproefd, zeer lekker. Pintjes 4,6 graden, best te doen.
Onze GSM kan ik niet gebruiken, daar een geen roamimg is vanuit België met Ecuador, dus contact via de gmail account of via "add comment " op deze blog.
Morgenavond wordt de groep samengesteld, we kijken er naar uit.
Groetjes uit Quito.

hoi hoi
Ben blij dat alles, op het achterblijven van 2 rugzakken en wat zonnecrème na, goed verloopt. Veel spannends heb ik echter niet te melden. Heb ondertussen de eerste dagen van mijn nieuwe job achter de rug en momenteel vind ik het nog allemaal super. Laat ons hopen dat we deze mening binnen een tiental jaar nog steeds steunen. haha... . Verder wacht ik vol ongeduld op verder nieuws van jullie en eventueel hier en daar een fotootje. Maar daar zullen we nog even geduld moeten voor hebben denk ik toch. Veel plezier, maar wees voorzichtig hé Groetjes, Robbert.

luggage
No bags, bugger ! Zonder ondergoed gaat dat ook.
3rd July 2007

Vanuit moorslede niets speciaal te melden, feestje komende vrijdag. Verder vanuit Slovenie was er wel slecht nieuws, op onze trip is er iemand gevallen en is nog in levensgevaar, dus let zeker op want het ongeluk zit overal verscholen. Veel plezier verder in jullie ondergoed

Goede reis
Marijke en Luc, wij wensen jullie veel geluk en plezier toe op jullie wereldreis. Leuk dat we jullie avonturen voor onze pc kunnen volgen. Stel het wel en tot het volgend verslag. Groetjes van Maryke en Filip!
4th July 2007

bagage
Bagage niet mee! Daarvoor is het ook een avonturentocht hé. Jullie hebben beter weer dan hier in België om horen. De kogel is door de kerk. Vertrek nr Santiago op woensdag 11/07; de eerste drie dagen slapen we nog thuis, zaterdag nog een algemene check up ('t is toch 14 juillet) en zondagmorgen definitieve start met de mobilhome mee. We zullen contact houden via onze hotmail; Tot mails!!!
4th July 2007

koekoek!
Yips, Marijke en Luc! Amai, jullie zijn nu al de tweede die dat voor hebben. Ma en pa zijn in Andalusië ook in allerijl mogen gaan shoppen. Niet zo erg, natuurlijk, maar ik mag er bijvoorbeeld niet aan denken dat we dat zouden voor hebben met Runekes valiesje in september... O jee, wat zou dat effen panikeren zijn. Ik denk dat ik voor de zekerheid maar het hoognodige als handbagage meeneem... Voor de rest gaat alles hier zijn gewone gangetje. Ik neem aan dat jullie wel meer spannende verhalen te vertellen zullen hebben dan ons, de komende maanden. Maar we avonturieren mee vanop afstand! Geniet van jullie reis en tot blogs, zou ik zo zeggen. Dikke zoenen van ons allemaal!

Tot: 0.037s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0182s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb