First days in Quito - Ecuador!

Ecuador's flag
South America » Ecuador » North » Quito
July 11th 2005
Published: July 11th 2005

Busshaveri. Se mannen under bussen...Busshaveri. Se mannen under bussen...Busshaveri. Se mannen under bussen...

Mattligt kul. Men glassen var god!
Helt underbart att vara i Ecuador! Tank att vi ar har. Vi har nu inlett etapp 4 av varan dromresa vilket ar 1 vecka i huvudstaden Quito och sedan Galapagos oarna. Resan fran Mancora i Peru var en annorlunda upplevelse. Vi borjar val bli vana nu..men en direktbuss innebar INTE direkt har i Sydamerika! Bussen gick sonder efter 1 timme sa vi fick byta buss strax innan gransen Peru-Ecuador. Efter tva stopp for exit stamp och entry stamp foljde ytterliga ett stopp for att byta forgasare..se bild. Tur att det finns glass aven har!! Bussen gick sen via Guyillaquil, sen byte tillden sista bussen som var riktigt lyxig och tog oss hela vagen till Quito. Anlande kl. 06:00. Tog folje med nagra engelska backpackers till ett frukoststalle i city (Magic Bean). Antligen framme! Under dagen foljde jakt pa Galapagos-resa (sista-minuten) och ett Hostel som var billigt och rent. Det blev en Catamaran-kryssning pa 4-dagar som borjar pa sondag den 17 juli!!! Nagra hade avbokat i sista stund. Sa nu ar flyg + bat, guide, dubbelhytt, mat, snorkel och dyk fixat. Vi ar sa glada och forvantansfulla!

Nar vi hade stallt in oss pa att bo pa Hostal i city..sa fick
Har bor vi hos familjen Charez!Har bor vi hos familjen Charez!Har bor vi hos familjen Charez!

Bilen ar perfekt for staden Quito enligt Luis. Ingen vill stjala den och den gar som en klocka!
vi ett mail fran Annsofie med mobilnummer till familjen Charez!! Den familjen som hon hade bott hos 6 manader nar hon jobbade som Barnmorska i Quito. Vi hade inte lyckats fa tag pa dem tidigare. Vi blev sa glada..for det kanns sa mycket tryggare. Luis (Pappan) hamtade oss pa direkten och valkomnade oss varmt till Familjen. Sa nu bor vi i familj igen och upplever ett Ecuadorianskt hem. De vill visa oss allt och tar val hand om oss. Vi har redan testat pa en massa lokal mat. Har redan hunnit med en hel del. Ett besok i deras kyrka igar, mycket trevligt att uppleva annan moteskultur. Mycket varme, mycket kramar och gemytlig stamning. Pa kvallen var vi pa sondagsmarknad..och shoppade loss..igen! Vi var sen uppe vid Téléferico pa 3300 m (linbana). Quito ligger pa 2800 m. Ikvall ska vi ta linbanan till toppen pa 4500 m. (Igar var det -5 grader dar sa vi maste nog rusta oss forst. Ska bli skoj.

KRAM KRAM fran tjejerna!

11th July 2005

Tropisk värme i Stockholm
Låter underbart. Själv har jag precis kommit hem från Mälarpaviljongen, en restaurang alldeles intill Norr Mälarstrand i Stockholm. Klockan är 23.00 och det är 24 grader varmt ute. Härligt härligt. Borde vara förbjudet att arbeta när det är så här varmt ute...men men...om 6 timmar är det dags att gå upp och jobba igen. Ha det gott tjejer! Kramar Maria
14th July 2005

Från bästkusten!
Hej på er! Vi tre, Magdalena, John och Christoffer kom in här på er härliga travelblog och blir så avis på era roliga äventyr! Första gången som jag, Magdalena och Christoffer får syn på era fina berättelser och fantastiska bilder! Wow wow säger vi bara!!! Själva sitter vi hemma (för mig och Christoffer) i Kungshamn. Imorgon skall John och C ut och segla längs vackra kusten här! Mycket, mycket gott finns det och även här i Sverige! Men! Snart kommer ni tydligen hem och det skall bli såååå kul att se er igen! Känn er hjärtligt välkommna hem till ett varmt o skönt S! (förhoppningsvis iaf.... man vet ju aldrig med S... :-) Nu ska vi fortsätta läsa och inspireras av eder resa! =) Ha det gött och fortsätt njut resten av resan!! Goa hälsningar och Kramar Magdalena, Christoffer och John
15th July 2005

Blixtar o dunder i Seamark.
Hallo tjejer!!Vilken fantastisk resa!kul för oss här hemma att hänga med o se alla fina fotos.Semestern har börjat och Iraniern e hemma,Öland nästa!!¤¤¤Hälsa delfiner o pingviner!Take care Kramar Helene m fam.

Tot: 0.063s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 61; dbt: 0.0356s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb