Mancora - North west coast...by the beach

South America » Peru
July 8th 2005
Published: July 8th 2005

Hej igen!
Har kommer soliga och varma halsningar fran Mancora, ett surfstalle pa vastkusten i Peru. Nu upplever vi havet igen och varma vindar. Vi lever ett gott och enkelt liv har i var bungalow pa stranden. Nara till mysiga tavernor, marknaden och playan saklart. Det har varit skont att vila ut nu i 4 dagar och bara njuta av att vara pa resande fot i Peru. Vi tar timmarna som de kommer. Helt undebart. Manniskorna ar otroligt trevliga och intresserade och man tar sig runt i byn i sma 'golfbilar' 'motos', typ Tuk Tuk som i Thailand. Allt ar billigare har ocksa. Vi har ett favvostalle pa stranden dar vi ater pannkakor pa morgonen. Middag med farsk fisk och skaldjur for 25 kr.. och de har underbara farskpressade juicer av passionsfrukt. Pengarna rinner ju latt ivag anda pa alla fina smycken av parlor och stenar som finns har. Bra presenter tanker vi!! 😊

Betalar 5 dollar per natt. Helt OK. Besok av lite 'husdjur' ingar ocksa..typ odla, mus etc) ..da hyddan har stora glipor, men nu ar vi vana. Vi sover sa gott och drommer sa gott efter harliga dagar. Mar jatte-bra nu bade Lisa och Jenny!

Idag
Byn Mancora .. Byn Mancora .. Byn Mancora ..

Blev lite mork pa Lisa..men den enda bilden pa byn som var OK.. Inte mycket till metropol..men charmigt!
fredag kl 12.00 lokal tid (19:00 svensk tid) tar vi bussen mot Quito i Ecuador. Resan tar 15 timmar, och bussen stannar till vid gransen 'Immigaration' Peru-Ecuador for att fixa passen. Sa det kanns tryggt och bra. Vi forsoker for fullt nu att organisera en tur till Galapagos. Det blir sista-minuten erbjuande som galler..i man av plats pa flyg och bat. Men vi gillar spannande utmaningar, och ar overtygade om att det ska ordna sig pa basta vis.

Vi tanker pa er alla och saknar er! Idag ar det 2 veckor kvar till vi flyger hem! Ska forst bara halsa pa jatteskoldpaddorna pa Galapagaos! Take care😊 ses snart!
Love Lisa & Jenny

El FarroEl Farro
El Farro

Ett annat favoritstalle dar vi at farsk fisk varje dag! Har ar vi glad o nojda efter en dag pa stranden.
Mancora Beach!Mancora Beach!
Mancora Beach!

Trivs som fisken i vattnet

8th July 2005

Låter som om ni har det underbart! Hoppas ni får tag på en resa till Galapagos! Passa på att äta pannkaksfrukost på Papaya net (ligger i backpackerområdet) i Quito. Vi bodde på ett jättemysigt hostel där som hette il Gnomo. kramar sofia (Jennys kompis i Gbg)
11th July 2005

Inka-vandringen såg helt fantastiskt ut! Vilken upplevelse. Passa på att njut nu, de sista två veckorna!!!! Massor av kramar syster Anna

Tot: 0.067s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 61; dbt: 0.0387s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb