Har bor vi hos familjen Charez!

Bilen ar perfekt for staden Quito enligt Luis. Ingen vill stjala den och den gar som en klocka!
First days in Quito - Ecuador!

July 11th 2005
Helt underbart att vara i Ecuador! Tank att vi ar har. Vi har nu inlett etapp 4 av varan dromresa vilket ar 1 vecka i huvudstaden Quito och sedan Galapagos oarna. Resan fran Mancora i Peru var en annorlunda upplevelse. Vi borjar val bli vana nu..men en direktbuss innebar INTE direkt har i Sydamerika! Bussen gick sonder efter 1 timme sa vi fick byta buss strax innan gransen Peru-Ecuador. Efter tva ... read more
South America » Ecuador » North » Quito

Ecuadorian Flag The "Republic of the Equator" was one of three countries that emerged from the collapse of Gran Colombia in 1830 (the others are Colombia and Venezuela). Between 1904 and 1942, Ecuador lost territories in a series of conflicts with its neighbors. A b... ... read more
Tot: 0.017s; Tpl: 0.004s; cc: 4; qc: 6; dbt: 0.0068s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1022.9kb