På tur til Isabella

Published: June 22nd 2017

Båten til IsabelaBåten til IsabelaBåten til Isabela

Trodde Camilla
Geo: -0.958105, -90.9651

I dag har vi vært på guidet tur til den største av Galapagosyene - Isabella. Turen startet tidlig - kl 0700. Vi kjørte i en rask motorbåt med plass til 17 personer, så den var ikke så veldig stor. Stillehavet viser seg ikke å være så veldig stille. Det var store dønninger - kan tenke meg at det var 6-7 meter høye bølger på det værste, den lille båten vår kjørte fort og det ble en del risting - noe i alle fall Camilla syntes var ubehagelig. Turen tok 2 timer og 20 min og vi var vel glade når vi endelig kom frem… Vi ble omvist i et skilpadde-klekkeri - hvor det var skilpadder i alle størrelser. De klekkes ut og blir sluppet fri i havet etter en tid. Disse skilpaddene var litt mer sosiale enn de vi så i Darwin-parken… De kom vaggende å søkte kontakt med sitt publikum. Visste dere at skilpadder ikke lukter spesielt godt ?? De største av dem var 120-140 år… rart å tenke på. Etterpå gikk vi for å se på flamingoene.. Det var glissent med flamingoer i dag… kun 3-4 stk som sto langt unna. Ingen høgdare… Så var det tid for et Stillehavs-bad igjen. Denne gangen badet også Camilla (hun liker ikke å bli våt, tar så lang tid å tørke). Etter lunsj dro vi ut med båter ut til en vulkanøy. Her var det mye fin og spektakulær natur og mange iguaner - ikke så store som de som var på Tortuga Bay - men det var mange av dem… Litt rart med Camilla - hun er livredd for slanger og mus - men firfirsler og iguaner gjør henne ingenting… Vi så også en liten gruppe pingviner også hai… Siste halvtimen var det snorkling for de som ønsket det - Helge ville jo selvsagt dette, men han så ingen fisk eller sjøløve eller noe annet spennende.. Båtturen hjem tok 2,5 time og Stillehavet var langt fra blitt noe roligere i løpet av dagen. Hvis det er noe som heter hav-rafting så må dette kvalifisere til dette. Bølgene kom av og til mot oss som store vegger … litt skummelt for en lite sjøfaren Camilla. Vel tilbake på hotellet. En god dusj, litt hviling .. Så blir det vel en god middag siste kvelden på Galapagos i dag..

Tot: 0.048s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 32; dbt: 0.0205s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb