Største byen i Ecuador

South America » Ecuador » West » Guayaquil
July 28th 2011
Published: June 22nd 2017

Geo: -2.20382, -79.8975

Så var dagen kommet for å reise fra Galapagos etter 3 spennende dager. Ingen av oss hadde lyst til å reise fra dette lille paradiset.. 3 dager var alt for lite og vi har begge lyst til å reise tilbake. Her er det mye spennende og spektakulær natur som vi ikke har fått sett. Men hvem vet ? Kanskje vi kommer tilbake en dag. Taxituren til flyplassen hadde vi en utrolig hyggelig taxisjåfør som stoppet underveis og lot oss få gå en tur i et vulkankrater før vi kjørte videre. Det var et imponerende landskap med fjellstup og vulkansteiner, samtidig som det var grønt og frodig. Tror at taxisjåføren kjente hele øya, da han hilste og tuta på alle både møtende trafikk og folk langs veien… Tilbake på flyplassen som er rimelig primitiv og minner mest om et skur. Alt er “utendørs, bare dekket til med blikk-tak I sikkerhetskontrollen gikk de så vidt gjennom håndbagasjen vår og det gjorde de manuelt. Avgangshallen var bare skilt med et gjerde fra resten av “hallene” .. Ja - tenk om verden kunne vært like avslappa slik den var på Galapagos ? Et lite samfunn hvor alle kjenner alle, ingen kriminalitet - folket er vennlige og folk tar bare livet helt med ro.Flyturen til Guayaquil var behagelig - Helge er heldig for han får all flymaten til Camilla (pga gluten-allergi) så han gumler i seg doble porsjoner av det meste og er glad og fornøyd. Som jeg har skrevet om før, er trafikk-kulturen rimelig aggressiv i Sør Amerika også her i Equador. Det er 3 filer , men - de kjører 4 i bredden.. og bytter filer i ett sett. Et under at alt går bra. Men, vi hadde en veldig søt og hyggelig taxi-driver som fikk oss helskinna frem, selv om hun i baksetet hadde til tider hjertet i halsen…Guayaquil er en kjempehyggelig by i Ecuador. Det er Ecuadors største by og er en by med masse folkeliv. Hotellet vårt ligger veldig sentralt, og vi bor i toppetasjen med utsikt til parken og katedralen i byen rett ved siden av. Ettermiddagen gikk med til å gå langs strandpromenaden, shopping, og middag på en restaurant langs elvebredden. Vi har stor-kost oss. Her, som de fleste andre steder skiller vi oss veldig ut i mengden. Ikke mange europeere her og vi begynner å bli ganske vant med at folk stirrer på oss… En by verdt et besøk. I morgen tidlig reiser vi videre til Peru - og Cusco

FlyplassshopFlyplassshop
Flyplassshop

Utendørs selvfolgelig

Tot: 0.155s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.047s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb