8. okt - 12. okt 2010

Brazil's flag
South America » Brazil » Santa Catarina » Florianópolis
November 5th 2010
Published: November 5th 2010

Vi ankommer sent til Florianopolis central station, men heldigvis har Jay og Lou anbefalet et hostel, da vi ikke havde kunne finde en couchsurfer. Vores hostel ligger paa den anden side af oeen i Barra de Lagoa, og vi skulle tage to busser for at komme dertil. Det hele virker bare rimelig skummelt om aftenen, man da vi vaagner op naeste morgen og ser udsigten fra hostellets terresse, er vi solgt!

Naeste dag, loerdag, gaar vi en lille tur i omraadet omkring hostellet, og det er ligesom at komme i paradis, isaer efter alle de overskyede og koelige dage vi havde haft i Brasilien indtil nu.
Jeg faar ogsaa min foreste surferlektion denne dag. Boelgerne ver voldsomme, men jeg kommer da op og staa et par gange. Om aftenen tager vi alle fra hostellet hen og hoerte sambamusik med liveband.

Soendag gaar vi tur i Barra de Lagoa, og undrede os over hvor Mauricio, Julies ven fra Paris, blev af. Vi skulle moedes og tage videre sammen ned langs den sydlige kysttraekning til Porto Alegre hvor han bor. Men ligesom vi sidder og snakker med nogle smykkesaelgere paa stranden, dukker han op.
Vi hopper alle ind i bilen(foruden os, har han to venner med paa ferie) og koerer til nogle dejlige strande, hvor vi slapper lidt af, og tager saa videre.
Vi tager paa sambaklub igen denne aften, og overnatter i Campeche hos Mauricios ven Diego.

Mandag gaar turen vaek fra Florianopolis og videre ned langs kysten til Guarda do Embao. Vinden rusker i os og Boelgerne slaa haardt mod klipperne.
Vi slaar telt op paa en Campingplads og griller foer vi tager paa bar. Det er et typisk feriemaal for mange Brasilianere, og eftersom det er helligag denne dag, er der mange unge. Denne gang spilles der ikke samba, og det skuffer os en smule...

Jeg goer surfbraettet klarJeg goer surfbraettet klar
Jeg goer surfbraettet klar

man smoerer voks paa saa man bedre kan staa fast
Bacpackers SharehouseBacpackers Sharehouse
Bacpackers Sharehouse

vores foerste hostel paa turen!
Lagoa da ConceicaoLagoa da Conceicao
Lagoa da Conceicao

Mauricia havde foruden os, sine to venner med paa ferie i sin bil.
Afsted igen og pakke bilAfsted igen og pakke bil
Afsted igen og pakke bil

Vi overnattede I Campeche, hos en af Mauricios venner.
Guarda da Embao Guarda da Embao
Guarda da Embao

Camping og grillmad

Tot: 0.084s; Tpl: 0.021s; cc: 12; qc: 46; dbt: 0.0477s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb