7.okt - 8. okt. 2010

Brazil's flag
South America » Brazil » Santa Catarina » Blumenau
November 5th 2010
Published: November 5th 2010

Oktoberfest i Blumenau!!Oktoberfest i Blumenau!!Oktoberfest i Blumenau!!

Tatiana i sit kostume, Jay og Lou var to andre couchsurfere som boede hos Tatiana et par dage.
Julie var vaks og havde paa under et doegn fundet en couchsurfer i Blumenau, da vi spontant havde fundet ud af at vi gerne ville se den der beroemte brasilianske version af Oktoberfest-traditionen fra München. Tatiana, som i oevrigt havde studeret nogel aar i Tyskland og var meget ivrig for at snakke med den sprogkyndige Julie, havde i forvejen to couhsurfere fra Australien boende, men hun spaekkede lige en madres ekstra paa gulvet, og saa var vi fire gaester i hendes hus(som hun delte med sine meget venlige foeraaeldre)

Samme aften som vi ankom, skulle Tatiana vaere med i den store parade som er en kickstarter til Oktoberfesten i Blumenau. Hun iklaedte sig et typisk bayersk outfit, og saa tog vi alle 5 afsted til midtbyen i hendes bil.

Hele byen summede af trutinstrumenter, glaede stemmer, slagersange og folk i kostumer i ALLE aldre. Byen var virkelig pyntet op til den store guldmedalje, og jeg gad nok se hvordan den ser ud resten af aaret...

Paraden var helt utrolig. Alle bydedelene i Blumenau havde deres deres egen varemaerke, vaere det saerlige kostumer, et orkester, en haandfuld oeldamer i flok, en udsmykket lastvogn eller et live rollespil om wurst und bier.... Saadan fortsatte det i over en time og lad os bare sige det saadan: Vi blev blaest omkuld!!!

Efter paraden gik vi ind i nogle store haller som var udsmykket til denne lejlighed, og der var mange forskellige Oelmaerker, ogsaa fra lokale bryggerier. Jeg kunne meget godt lige weissbier fra maerket Das Bier - den smagte af honning! Der var selvfoelgelig ogsaa en stor scene med slagermusik, og de mennesker som ikke sad og spiste poleser og drak oel, dansede! Der var proppet med mennesker, og det siges af der kommer folk fra hele Brasilien til denne event, og selvfoelgelig ogsaa fra andre lande...

Det var en meget maerkelig og sjov oplevelse!

Tot: 0.053s; Tpl: 0.012s; cc: 13; qc: 50; dbt: 0.0249s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb