12-14 oktober 2010

Brazil's flag
South America » Brazil » Rio Grande do Sul » Porto Alegre
November 16th 2010
Published: November 16th 2010

Vi ankommer til Porto Alegre om aftenen, efter et besøg på en dejlig strand Praia Rosa og en 6 timers køretur i bil på en brasiliansk motervej. Mauricio, Julies gæstfri ven fra Paris, som er Brasilianer, har nemlig også tilbudt os af overnatte et par nætter hos ham, inden vi tager videre til Montevideo. Han bor sammen med sin ven i en hyggelig lejlighed, og Julie og jeg får lov at sove på hans værelse. Han selv sover på en madres i stuen..

13. okt.
Mauricio tager på arbejde, og Julie og jeg tager i byen og vil opleve Porto Alegre - "Den glade havn". Det er en dejlig by, med mange træer.
Om aftenen tager Mauricio os med til kysten i byen, og vi sider på en bænk og kigger ud over det mørke hav(det bliver nemlig allerede mørkt omkring kl 19 på disse længdegrader). Mauricio har taget ting med til at drikke Mate. Mate er urter som man drikker blandet med kogt vand gennem et sugerør med si i en særlig kop typisk lavet af kalabash. Man ser folk i gadebilledet gå og drikke dette i sydbrasilien, Uruguay, Paraguay og Argentina. Julie og jeg kan godt lide det!

14. okt
Mauricio tager en fridag fra din Phd, og vi og en vens af hans, tager til en park hvor vi spiller lidt bold og slapper af.
Om aftenen sidder vi i bussen mod Montevideo. Man bliver næsten vant til sovende ben, og lummet indeklima....

aftenmad hos Mauricioaftenmad hos Mauricio
aftenmad hos Mauricio

vi lavede grøntsager i karry-kokosmælk - ikke noget som drengene havde prøvet før...

Tot: 0.075s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0412s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb