Southwestern Circuit - Omgivet af vulkaner

Published: August 7th 2007

Det har været en ubeskrivelig kold nat. Annette og pigerne har haft masser af tøj på og sovet med sovepose og tre tæpper hver. Jeg 'nøjedes' med sovepose og fleece trøjer. Det viste sig at være alt for lidt, og det var for koldt til at jeg fik taget mig sammen til at pakke mig i tæpper :-(

Vi har kørt på grænsen mellem Chile og Bolivia omgivet af vulkaner. Vi har passeret så mange vulkaner, at vi dårligt lagde mærke til dem til sidst. Et par af vulkanerne havde dampsky for oven. Så en del af dagen har vi kørt i lavasand, mellem formationer af vindformede lavaklipper.

Under frokosten ledte Tania og Cristina efter 'diamanter' i klipperne.

Vi er igen kommet forbi laguner med flamingoer. En af lagunerne så stivfrossen ud, men da vi kastede sten ud på isen, gik de igennem en svampet overflade. Det var en salt/svovlgrød.

I dag har vi oplevet de værste 'veje' hvor det har været kørsel på klipper og store sten med 2 km/t. Sidst på dagen har det været gammel søbund med koral klipper - noget overraskende i næsten fire km højde.

Sidst på dagen kørte vi over en saltsø, ikke så ren som den vi skal over i morgen.

Nu er vi kommet til kanten af salt(sø)ørkenen Salar de Uyuni, og er blevet indlogeret på et hotel der er lavet af salt. Borde, senge, stole, vægge er af salt.... Gulvet består af noget der ligner groft køkkensalt, ellers er det smukke vævede Bolivianske tæpper og ting lavet at kaktustræ. Her er ikke helt så koldt som de forrige overnatningssteder.

Nu sidder Tania og Cristina og spiller kort. Vi har fået quino suppe og lama til aftensmad. Efter maden kom der seks børn og optrådte med fløjter og dans.

Tot: 0.127s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 55; dbt: 0.0495s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb