Laatste belevenissen


Advertisement
Published: May 2nd 2007
Edit Blog Post

Hallo allemaal,

Ik zit één dag voor vertrek hier en wil jullie nog mijn laatste belevenissen vertellen. Ik zit in een internetcafé, dus het gaat wel een beetje rap.

Op 21 april was ik jarig hier en Daniela had me verrast met een ¨surprise¨ party! Er was wat familie en uiteraard een barbecue! Ik had natuurlijk op niets gerekend en was erg blij verrast. Naast vlees waren er ook allemaal cadeautjes, en dan vooral traditionele Boliviaanse spulletjes!

De dag erna gingen we naar het werk van Kirsten, mijn huisgenootje. Dit was dezelfde groep als waarmee we mee die berg beklommen hadden.
Ze werkte als vrijwilliger bij een familie die heel veel kinderen had ¨geadopteerd¨ als het ware. Sommigen hebben geen ouders meer, of die kunnen niet voor ze zorgen. Sommigen wonen daar, anderen komen er alleen overdag om te spelen en hun huiswerk te maken. Er was (wederom) een BBQ georganiseerd en na het eten was er een toneelvoorstelling. Het was leuk om te zien en de kinderen zagen er vrolijk uit. Daniela had er al 3 uitgezocht om mee te nemen. 😊
Het was wel indrukwekkend wat die paar volwassenen voor werk verzetten voor werkelijk tientallen kinderen.

Verder was het een tijd van afscheid nemen op mijn werk en mijn huisgenoten. Één voor een vertrokken ze de afgelopen maand en dat was wel jammer. Het was erg gezellig en we hebben leuke tripjes gemaakt met elkaar, en ook de ¨Pimienta parties¨ zullen me nog lang bij blijven. Gelukkig was de belangrijkste er nog en na behoorlijk wat geregel én het vragen van toestemming aan de schoonouders mochten we samen een weekend weg naar Santa Cruz!!

Santa Cruz ligt lager dan Cochabamba en is dus meer tropisch.
We hadden een superhotel met alles erop en eraan (zwembad, sauna, héél goed eten). Het is ook rijker en toeristischer dan Cochabamba en we hebben dus twee dagen gevuld met toeristen. Dierentuin, stappen en quads gehuurd, waarmee we lekker hebben gecrossed in een rivierbedding. Twee dagen was natuurlijk veel te kort, maar het was echt heel leuk en zeker een aanrader om te bezoeken. Vooral omdat het rijker is en toeristischer is het allemaal wat beter geregeld en kun je je dus lekker ontspannen.

De laatste dagen zijn omgevlogen. Laatste dingen regelen, afscheid nemen en morgenvroeg vlieg ik. Natuurlijk heb ik zin om iedereen weer te zien
BBQBBQBBQ

Mijn verjaardagsfeestje
en weer een rondje op mijn motor te rijden. Maar eerlijk gezegd hoef ik nog niet zo nodig weg...


Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement

RivierbeddingRivierbedding
Rivierbedding

Lekker crossen!


Tot: 0.097s; Tpl: 0.022s; cc: 9; qc: 55; dbt: 0.0545s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb