Iguazu fall Argentina side


Advertisement
Published: November 2nd 2007
Edit Blog Post

Iguazu falls vanuit de Argentijnse kant is echt een andere belevenis als de mooie vergezichten die Brazilie bied. Opnieuw erg indrukwekkend maar met enkele kilometers wandelpaden, veel trappen en meer dan 40 graden warmte met een extreem hoge luchtvochtigheid staat het volgens mij gelijk aan 5 spinninglessen achter elkaar.

S'morgens om 8.30 uur vertrek vanuit het Braliaans hostel. De grens over met de nodige stempels en op naar het park. Uiteraard ging ik voor de bootride, erg toeristisch maar good fun. Met een speedboot vaar je zo dicht langs de watervallen dat je compleet gedouched wordt. De brandende zon zorgt ervoor dat alles snel weer droog is.

De verschillende wandelpaden brachten me tot dicht heel dicht bij het vallende water. Het klimaat bij de watervallen trekt veel dieren, de mooiste vlinders, vogels en hagedissen zijn er te zien. Het grote spektakel is Garganta del Diablo ofwel de duivelse keel. De nevel van opspattend water, het lawaai en de enorme water massa maken dit een echt natuurwonder.

Het Hostel waar ik nu verblijf is top. Groot zwembad wat ook echt nodig is met deze temperatuur. Gisteravond heerlijk bbq'en met vele verschillende nationaliteiten. Het verbaast me hoeveel Nederlanders hier reizen verder veel Engelsen, Aussie's en veel Spaanstaliggen. Na het eten was er feest, een danseressen en de gevreesde caparinha's. Drink met maten wat mijn motto en dat bevalt me vandaag prima.

Vandaag 1-11-2007 om 15.20 met het vliegtuig naar Buenos Aires. 18u in een bus zag ik ff niet zitten. Die ervaring komt later nog wel. Na een voorspoedige vlucht werd ik welkom geheten in Buenos Aires door de taxi chauffeur. Hij bleef maar in het Spaans tegen me aan praten met een geweldig enthousiasme. De tango klanken uit de auto radio deden hem uit volle borst een mooi lied zingen. Van het weer tot en met Maxima hebben we besproken. Blijkt maar weer dat bij taal het meer om het non-verbale gaat dan het verbale.

PS. Thanks voor jullie berichtjes. Het is leuk om jullie reactie te lezen.


Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



Tot: 0.093s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 53; dbt: 0.0541s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb