Iguazu Falls

Published: November 1st 2007

Iguazú fallsIguazú fallsIguazú falls

Brazilian side
Vandaag 30-10-2007 was echt een top-dag. Iedereen zegt het en het is waar, de watervallen zijn echt heel indrukwekken. Het geweld waarmee het water naar beneden valt in combinatie met het delicate van een regenboog maakt het echt een schitterend schouwspel. En dan te bedenken dat ik de Argentijnse kant nog niet gezien heb maar die staat voor morgen gepland. Aan de Argentijnse kant kan je veel dichter bij het water komen.

In Rio was het al een gespreksonderwerp en ik kon het niet laten. Met een helikopter over de watervallen vliegen. Dat was nog eens een adrenaline rush. Ik vloog samen met 3 Spanjaarden die maar kruisjes bleven slaan. Maar ondanks enkele heftige duikvluchten zijn we na 10 minuten weer netjes geland. Wat een uitzicht en wat een spanning. Dat was zeker de 55 euro waard.

Op dit blog had ik over een vogelpark vlak bij de watervallen gelezen. Met een lage verwachting, vogels in een kooitje kan in niet echt interessant vinden, ging ik naar binnen. Wat een geweldige ervaring. De mooiste vogels, de prachtigste kleuren, maar het mooiste was je liep er gewoon tussen door. Het park was ook veel groter dan in verwachten. Met zelf een grote hal waar het helemaal vol zat met de mooiste vlinders en waar de kolibries de honing uit de bloemen halen. Echt geweldig!!!!

Nog ff wat algemene info:
De Iguazú-watervallen (Spaans Cataratas del Iguazú, Portugees Cataratas do Iguaçu) liggen op de grens van Argentinië en Brazilië. De watervallen behoren tot de grootste ter wereld en tot de meest indrukwekkende natuurwonderen van Zuid-Amerika, en staan op de Werelderfgoedlijst van de UNESCO. Tonnen water storten zich over een lengte van zo'n drie kilometer in verschillende groepen watervallen een 80 meter diepe kloof in, tenmidden van een schitterend junglelandschap.

360 graden rondkijken Met je muis op de foto gaan staan en de rechtermuisknop vasthouden en dan de muis bewegen.

Helicopter vluchtHelicopter vlucht
Helicopter vlucht

Een geweldige ervaring met fantastisch uitzicht.

Tot: 0.099s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 53; dbt: 0.0586s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb