Cityhopping

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza
February 18th 2008
Published: March 11th 2008

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Valentijn - met GELUID!!! 104 secs
Cordoba Cordoba Cordoba

Zelfportret
Cordoba
Niet de moeite volgens onze (en vele andere...) reisgidsen! We zijn het er volop mee eens, ware het niet dat deze stad een zeer interessante geschiedenis heeft! Het centrum van de Jezuïetenorde in Zuid-Amerika was ooit hier en in de omgeving kun je verscheidene estancias (grote boerderijen of farms) bezoeken. Wij bezoeken de grootste van Alta Garcia en tevens degene die de meeste toeristen ontvangt. Jezuïeten waren duidelijk voor op hun tijd! Ze hadden hier zelfs wc’s op de 1e verdieping met een gesofisticeerd afwateringssysteem. Bovendien werd elke Jezuïet verplicht een ambacht te leren en een ervaren vakman te worden, dit natuurlijk naast een diploma theologie op zak te hebben.

Mendoza
De streek rond Mendoza is dé wijnstreek van Argentinië. Wij gaan, zoals menig andere toerist hier, op wijntoer met de fiets. Het is een leuk uitstapje en in tegenstelling tot de Franse wijnhuizen zijn ze hier zeer gastvrij. Je wordt met open armen ontvangen, krijgt een rondleiding in de bodega en je mag verschillende wijnen proeven zonder dat je verplicht wordt iets te kopen! Ondanks het fijne wijnproeven leren we heel wat bij over het productieprocédé en onthouden we vooral
Fietsen naar de bodegasFietsen naar de bodegasFietsen naar de bodegas

Rond Mendoza kan ieder naar wens fietsen naar verschillende bodegas, likeur- en zoetigheidsambachten en olijfolieproducenten.
dat de Malbec hier op zijn best is!
Dus, haast je naar Delhaize of Colruyt en geniet van een heerlijk Argentijns wijntje. De prijs is bijzonder gunstig in vergelijking met Franse wijnen! Als je er Roble op ziet staan heeft de wijn in Franse vaten mogen rusten.
Mendoza is een fijn, gezellig stadje, met vele pleintjes, autovrije straatjes... We genieten van dit stadje, alsook van haar terrasjes.

We beginnen zo stilaan genoeg te krijgen van al die steden... volgende halte is San Carlos de Bariloche.... Patagonië! Met een Fiat Uno(tje) trekken we 10 dagen rond in de streek van NP Lanin en NP Nahuel Huapi!

Cordoba Cordoba

Spiegelglas
CordobaCordoba

The Sisters of Mercy
CordobaCordoba

Duidelijk Fast Food
Cordoba - kathedraalCordoba - kathedraal
Cordoba - kathedraal

Kathedraal ontworpen door een Belgische scheepsbouwer, het houten plafond doet aan een scheepsromp denken

Jezuitenestancia

Binnenpleintje

Estancia
MendozaMendoza
Mendoza

Voetpad met prachtige details...
Golfjes of voetpad?Golfjes of voetpad?
Golfjes of voetpad?

Of teveel wijn geproefd?
Papas noisettesPapas noisettes
Papas noisettes

Er is iemand zeer enthousiast!!!!
Valentijn etentjeValentijn etentje
Valentijn etentje

Gezellig en romantisch in Mr. Dog!
La Rural - bodegaLa Rural - bodega
La Rural - bodega

Roble - eiken vaten worden uit Frankrijk of de VS ingevoerd en zijn voor een Argentijnse wijnproducent een dure investering
La Rural - Cabernet Sauvignon druifLa Rural - Cabernet Sauvignon druif
La Rural - Cabernet Sauvignon druif

De druiven zijn heerlijk zoet, bijna rijp voor de oogst.
La RuralLa Rural
La Rural

We zijn vrij een trosje te proeven: ze smaken heerlijk zoet!
La RuralLa Rural
La Rural

De oogst van de druiven voor de witte wijnen is alvast gestart, nadien volgt de oogst voor de rode wijnen.
Historias y SaboresHistorias y Sabores
Historias y Sabores

Hier produceren ze likeuren o.a. met tabaksmaak en pogen ze chocolade te maken... Wij beseffen nogmaals dat we in Belgie met ons gat in de chocola gevallen zijn.

12th March 2008

...roering
Het filmpje met "the Beatles" is natuurlijk een herinnering aan de tijd van toen. Mooi gemaakt, alsook de foto's. Allen die dit lezen zijn reeds 'TE LAAT' want de lekkere Mendoza Malbec wijn is door ons opgekocht (.....) ja echt een aanrader.
12th March 2008

Ja...ja...
Ja...ja....en ons maar wijsmaken da ge zo maar aan de druifkes moogt zitten ;-)) We zullen 't maar geloven zeker hi.hi.hi... :-)))))))))) Smakelijk!!! Groetjes

Tot: 0.179s; Tpl: 0.021s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.107s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb